Başlık için Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 115, listelenen: 67-86
-
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi
(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015)İçinde bulunduğumuz çağ; bilginin sürekli üretildiği, hızlı bir şekilde yayıldığı ve aynı zamanda kısa sürede güncelliğini yitirdiği bir süreci içermektedir. Sürekli öğrenme ve bilgilenme yoluyla değişim kaçınılmaz hâle ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bilimsel ve teknolojik anlamda yaşanan hızlı gelişmeler, sosyal yaşamda büyük değişimlere neden olmakta ve bireylerin bu sürece uyumunu gerçekleştirme noktasında eğitime büyük görev düşmektedir. Daha nitelikli, ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterliliklerine yönelik farkındalıkları ve bu yeterliliklerin sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı ile örtüşme düzeyi
(2015)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterlilikleri ile aldıkları lisans programı arasında bir ilişkinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılacaktır. Bu amaçla şu sorulara cevap aranacaktır: a. ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları
(2017-10-15)Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları
(Turkish Studies, 2013)Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz çağda çok hızlı gelişmektedir. Bu teknolojiler ve internet, yaşamımızı etkilemekte ve kullanıcılarına birçok fayda sunmaktadır. İnternet, sadece reklam ve ... -
Süreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analiz
(Çukurova Üniversitesi, 2017)The aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach affects students’ writing success. Additionally, ... -
Sınavlara hazırlık kitaplarında isim tamlamalarının işlenişi üzerine bazı tespitler ve değerlendirmeler
(Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, 2009-08)Bu çalışmada, merkezî sistem sınavları için hazırlanan kitaplarda isim tamlamaları konusunun nasıl işlendiği açıklanacak, söz konusu kitaplarda yer alan bilgi ve açıklamalar, akademik çalışmalarla karşılaştırılacaktır. -
Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatı ile okuma kültürü oluşturmaya yönelik görüş ve uygulamaları
(Akademisyen Kitabevi, 2021)Çocuk edebiyatı, dil becerilerinin geliştirilmesi ve okuma kültürünün kazandırılmasında eğitim öğretim sürecinin önemli bir unsurudur. Çocukların gelişiminde çocuk edebiyatından yararlanırken “temel kaynağı çocuk ve çocukluk ... -
Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine yönelik görüşlerinin karşılıklı olarak incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)Eğitim bireyin davranışlarında istenilen yönde değişim gerçekleştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken bireyi kişisel, sosyal, ekonomik ve siyasi alanlarda gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak yetiştirmeyi de hedefler. Bu ... -
Sırsıklam, sırılsıklam kelimeleri üzerine
(The Journal OfAcademic Social Science Studies, 2012)“Completely wet, very wet” sırsıklam and sırılsıklammeaning as commonly used words in modern Turkish. However, until the present day scientific studies, not given enough information about the etymology of these ... -
Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2017)Bu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak ... -
Teacher views on barriers to the integration of information and communication technologies (ict) in Turkish teaching
(Look Academic Publishers, 2017)Technology has taken place in all areas of life. Educational environment is equipped with the technology to educate individuals with the skills to meet the needs of the day. It is expected that teachers use information and ... -
The use of fundamental rights as active and responsible citizens: Tendencies of social studies teacher candidates
(AIAC, 2022)This study aimed to determine the tendencies of social studies teacher candidates, whose primary purpose is to raise active and responsible citizens, towards the use of fundamental rights. The study adopted a survey ... -
Türk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitüleri
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2016-12)Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, ... -
Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kişilik eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Pegem Akademi, 2012) -
Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma
(2014)Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması, ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi bilim inançları üzerine bir araştırma
(2017)İnsanların bilimsel bilginin doğasına, yapısına, bu bilginin nasıl oluşturulduğuna veya geliştirildiğine dair inanışları bilgi bilim inançlarını oluşturmaktadır. Bireysel ve toplumsal kaynaklı olabilen bu inançlar kişiden ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel makale inceleme yeterlikleri
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2018)Günümüzde öğretmenlerden eğitim öğretimi sürdürmelerinden başka araştırma yapmaları ve öğrencilere araştırma becerisi kazandırmaları beklenmektedir. TÜBİTAK tarafından 12 yıldır düzenlenen ortaokul öğrencileri araştırma ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının hazırladıkları okuma etkinliklerine metindilbilimin etkisi
(Uluslararası Kültür Sanat ve Edebiyat Kongresi, 2022-04-20)Metindilbilim, dilbilgisi unsurlarının metin oluşturmadaki işleyişini ortaya koymaktadır. Bu işleyişi görebilmek için sırasıyla metnin küçük ölçekli yapı, büyük ölçekli yapı ve üst yapı özelliklerinin tanınması gerekmektedir. ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018)Türkçe öğretmenleri Türkçenin doğru ve etkili kullanımı ve iletişim açısından model olabilmelidir, çünkü Türkçe öğretmenleri sesini ve beden dilini etkili kullanabilen öğrenciler yetiştirmekle sorumludur. Genelde her ...