Yayın tarihi için Turizm İşletmeciliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 82, listelenen: 41-60
-
The relationship between perceived supervisor support and the aspects of organizational silence
(African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 2019-03)In this information age in which we are living, organizations understand that the human resources cannot be ignored in making innovations and change happen within enterprises. While the employees are able to express ... -
Service failures and recovery in tourism and hospitality
(CABI Publishing, 2019-03)This book consists of four parts and 14 chapters, with contributions from 26 authors. Considering the distribution of the authors’ countries, the study is carried out through international participation. -
The relation between work stress, work-family life conflict and worker performance: a research study on hospitality employees
(European Journal of Tourism Research, 2019-03)One of the issues that has an impact on the business world is the relationship between employees’ work and family life. This study investigates the relationship among work–family conflict, family–work conflict, and work ... -
Turizm teşvik ve desteklerinin paydaşların bakış açısıyla değerlendirilmesi
(International Scientific Researches Congress, 2019-04)Turizm sektörünün doğrudan ve dolaylı yoldan ekonomiye olan katkısının yanında, turizm yatırımları normal koşullarda geri dönüşü uzun yıllar alan, sermaye oranı yüksek, siyasal, sosyal, doğal ve ekonomik olaylara son derece ... -
Potansiyel turistlerin helal turizme bakış açısı dindarlık düzeyine göre değişir mi?
(Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2019-04)Helal turizm günümüzde birçok çalışmaya konu olmaktadır. Bu çalışma Trabzon ilinde yerleşik olarak yaşayan halkın helal turizm konusuna bakış açıları ile dindarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. ... -
Trabzon otellerinin helal turizm açısından incelenmesi
(2. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2019-04)Bu çalışmanın amacı Trabzon ilindeki otellerin helal turizm imkânları ve yöneticilerinin gözünden helal turizme yaklaşımlarını ortaya koymaktır. Bu amaçla oluşturulan anket formu Trabzon ilinde yerleşik olan üç, dört ve ... -
Yerel bir destinasyonda konaklama işletmeleri için müşteri perspektifinden yeni ufuklar
(Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 2019-06) -
Helal otellerin gözü nereye bakıyor karşılaştırmalı bir analiz
(Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 2019-06) -
Sakarya Üniversitesi öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma
(Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2019-06)Girişimcilik ekonomik kalkınma üzerinde önemli etkilere sahiptir. İş dünyasının gelecekteki temsilcileri olacak gençlerin girişimcilik hakkındaki bilgileri ve bu yöne olan eğilimleri önem arz etmektedir. Bu çalışmada ... -
Turizm işletmelerinin finansal performanslarının entropi tabanlı CP ile belirlenmesi
(Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019-09) -
İşletmelerde kapasite, büyüme ve birleşme
(Ekin Yayınları, 2019-10)Bu bölümde işletmelerde kapasite kavramı, türleri işletmeleri büyümeye iten nedenler, büyüme şekilleri, birleşme şekillerinden bahsedilmektedir. İşletmeler küreselleşmenin arttığı ve rekabetin kızıştığı bilgi ekonomisi ... -
Bartın’ı ziyaret eden yerli turistlerin yöresel yiyeceklere yönelik tutum ve davranışlarının belirlenmesi
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019-10)Günümüz seyahat davranışları incelendiğinde, turistlerin 3S adı verilen deniz-kum- güneş turizmi dışında alternatif turizme olan ilgilerinin her geçen gün arttığı görülmektedir. Özellikle eğitim ve kültür seviyesi yüksek ... -
Turizm eğitimi alan öğrencilerin dindarlık düzeyi ile helal konseptli otellere bakış açısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Uluslararası Ekonomi, Siyaset Ve Yönetim Sempozyumu, 2019-10)Bu çalışmanın amacı, turizm eğitim alan öğrencilerin helal konseptli otellere bakış açısını belirlemek ve bu bakış açısının dindarlık algısı ve davranışlarına göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu çalışma ... -
The effect of electronic customer relationship management on perceived customer relationship quality and customer loyalty
(2021)This study investigates the effect of perceived rewards, preferential treatment, interpersonal communication on perceived customer relationship quality, and the effect of perceived customer relationship quality on customer ... -
Sosyal sermaye kavramının turizm sektörü açısından incelenmesi
(South Florida M3 Publishing, 2021)Tourism is a labor-intensive sector where face-to-face communication with costumers is very important and therefore has its own characteristics. The simultaneous production and consumption of tourism forces businesses ... -
Turizm eğitimi alan öğrencilerin dindarlık düzeyi ile helal konseptli otellere bakış açısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(BAKAD, 2021)Bu çalışmanın amacı, turizm eğitim alan öğrencilerin helal konseptli otellere bakış açısını belirlemek ve bu bakış açısının dindarlık algısı ve davranışlarına göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu çalışma nicel ... -
Potansiyel turistlerin helal turizme bakış açısı dindarlık düzeyine göre değişir mi?
(Bartın Üniversitesi, 2021)Helal turizm günümüzde birçok çalışmaya konu olmaktadır. Bu çalışma Trabzon ilinde yerleşik olarak yaşayan halkın helal turizm konusuna bakış açıları ile dindarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Halkın ... -
Effects of emotional intelligence on knowledge sharing among employees: A study of HoReCa companies in Turkey
(Ural State University, 2021)Information and knowledge play a significant role in helping organizations to gain competitive advantages by delivering unique products or services. The dissemination of knowledge within an organization depends on the ... -
Trabzon otellerinin helal turizm açısından incelenmesi
(2021)Helal turizm Müslümanların inançlarının gerektirdiği şekilde seyahat etmesi, konaklaması, tatil yapması, rehberlik hizmeti alması ve diğer turizm faaliyetlerine de katılması anlamına gelmektedir. Bu çalışma helal turizmin ...