Başlık için Bartın Meslek Yüksekokulu listeleme
Toplam kayıt 110, listelenen: 49-68
-
How do residents perceive tourism development? A small community perspective
(Journal of Tourism Quarterly, 2021-04-01)This study examines residents' attitudes and behaviors toward possible tourism development in a small community. Data were collected through semi-structured in-depth interviews with 20 residents living in a small community, ... -
Improving impregnation and penetration properties of refractory woods through cryogenic treatment
(2018-01)Cryogenic treatment via liquid nitrogen (LN) was evaluated as a means to improve the capability of impregnation and penetration in fir and spruce wood. There are a few vital problems that occur during the impregnation ... -
İkinci Dünya Savaşı’nda ABD’nin posterler üzerinden bilgi gizleme propagandası
(Sosyal Mucit Academic Review, 2022-06-29)In the Second World War(SWW), intelligence played an important role in winning the war for both the Allied-Powers and the Axis-Powers. During the war, both sides aimed to prevail against each other by using the intelligence ... -
İkinci Dünya Savaşı’nda Fransa’da antisemitist medya: Je Suis Partout Gazetesi üzerine bir inceleme
(Erciyes İletişim Dergisi, 2022-01-31)İkinci Dünya Savaşı’nda Nazi Almanya’sının Fransa’yı işgalinden sonra Üçüncü Fransız Cumhuriyeti yıkılmış ve yerine Vichy Fransa’sı adı verilen antisemitist bir rejim kurulmuştur. Bu dönemde Nazi Almanya’sının Fransa’yı ... -
İletişim engellerini ölçmeye yönelik bir araştırma: Bartın Üniversitesi örneği
(IMASCON, 2018-11-25)Bireyler arasında çeşitli kanallar vasıtasıyla sözlü veya sözsüz olarak mesajların iletilmesi sürecinde aksaklıklar yaşanabilmektedir. Bu durumda kişilerarası iletişim sürecini engelleyen unsurlar ortaya çıkmaktadır. ... -
İlkbahar ekim döneminde farklı ekim tarihlerinin arı otunun (phacelia tanacetifolia bentham) tohum verimi ile ilgili özellikleri üzerine etkileri
(Kastamonu Üniversitesi, 2017-02)Bu araştırmanın amacı, Bartın ili ve benzer iklim koşullarına sahip bölgelerde arı otu bitkisinin tohum amaçlı yetiştiriciliği için ilkbahar ekim döneminde en uygun ekim tarihinin belirlenmesidir. Araştırma Bartın ilinin ... -
İstanbul şehir marka imajının İngilizce sosyal medya paylaşımları üzerinden kavram haritası yöntemiyle analizi
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Markaların mesajlarına maruz kalan tüketicilerin zihinlerine yerleşen çeşitli kavramlar başka kavramları da çağrıştırarak adeta bir ağ haline dönüşür. Marka yöneticileri ise stratejilerini bu çağrışımlar doğrultusunda ... -
İşletme yönetiminin aldığı kararlarda muhasebe bilgi sisteminin etkisi ve önemi: küçük ve orta ölçekli işletmelerde bir araştırma
(C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2015)ĠĢletmelerin içinde bulunduğu yoğun rekabet ortamı gün geçtikçe şiddetini arttırmaktadır. Bu ortamda işletmelerin faaliyetlerini sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmeleri,bilgiyi ve bilgi teknolojilerini etkin ... -
Kamu düzeni kavramının dirlik ve esenlik unsuru
(Seçkin Yayıncılık, 2018-11-01)İki bölümden oluşan kitabın ilk bölümünde; öncelikle soyut bir kavram olan ve hukuksal bir nitelik taşımayan kamu düzeni kavramının anlamı ve unsurlarına değinilmiş, daha sonra, bu unsurlardan biri olan ve çalışmanın ana ... -
Kent ve üniversiteden duyulan memnuniyet ve WOM niyeti üzerinde etkili olan faktörler
(International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 2015)Üniversiteler, özellikle gelişmekte olan şehirlerin ulusal ve uluslararası anlamda pazarlanması için oldukça etkili olan kurumlardır. Olumlu bir kent imajı ve üniversite imajı algısının, üniversitenin iç müşterisi olan ... -
Kitap tahlili: Türk modernleşmesi
(Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002)Batıcılık, Tanzimat'tan sonra aşırı Batılılaşma, XiX. yüzyılda düşünce akımları ve Osmanlı Devleti, Osmanlı bakış açısından hürriyet, Mecelle'nin kaynakları üzerine açıklayıcı notlar, Türkiye'de iletişimin modernleşmesinin ... -
Konaklama işletmeleri çalışanlarının iletişim becerileri üzerine bir araştırma
(2024-05-19)İletişim, işletmelerin kültürünü oluşturmaktadır. Açık ve destekleyici iletişim ortamları, çalışanların kendilerini ifade etmelerini, fikirlerini paylaşmalarını ve işletmelerde daha mutlu ve motive olmalarını sağlamaktadır. ... -
Konut mutfak dolaplarında tercih edilen kapak modelleri: Artvin ili örneği
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada, günümüz konut mutfak dolaplarında kullanılan kapak modellerinin belirlenmesi ve tercih edilme sebepleri araştırılmıştır. Çalışma, Artvin ilinin kentsel yerleşim alanını oluşturan farklı sosyo-ekonomik ... -
Korunan ve korunmayan doğal mera alanlarının bazı özelliklerinin karşılaştırılması: Bartın ili örneği
(Gece Kitaplığı, 2018)Bu araştırma, Bartın ili Mekeçler Köyünde bulunan köy ortak meralarında 2017 yılı vejetasyon döneminde yürütülmüştür. Bu çalışmanın amacı, Mekeçler köyünde bulunan korunan ve korunmayan köy ortak meralarının bitki tür ... -
Kriz iletişiminde reklamın kullanımı ve 2006 yılı kuş gribi krizi örneği
(Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmada kriz iletişiminde reklamın kullanım yöntemlerinin belirlenmesi ve 2006 yılında ortaya çıkan ?kuş gribi krizi?nde kullanılan kriz reklamı uygulamalarının iletişim etkinliğinin ölçümlenmesi amaçlanmaktadır.İlk ... -
Marka kavram haritalarında metin madenciliği yöntemlerinin kullanımına yönelik kavramsal bir çalışma
(Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2020-05-31)Marka kavram haritaları marka çağrışımlarının gücünü, benzersizliğini ve tercih edilebilirliği ölçen ve bunları görselleştiren etkili bir yöntemdir. Marka imajı araştırmalarında çevrimiçi kullanıcı türevli içeriklere olan ... -
Marka, kimlik, turizm ve Bartın kent kimliği çalıştayı
(2020)Günümüzde ülkeler, bölgeler ve hatta kentler arasında bir çok alanda olduğu gibi turizm alanında da ciddi bir rekabet ortamı söz konusudur. Bu rekabette güçlü olabilmek için doğru ve sürdürülebilir stratejilerin oluşturulması ... -
Markalaşan akıllı kentler
(Hiperyayın, 2021)İş dünyasında, savaşın yerini uluslararası rekabetin, erzak ve mühimmatın yerini mal, teknoloji ve varlıkların aldığı bir arenaya dönüşüm başlamıştır. Başarıya ulaşmak için kullanılan stratejiler ve bunlara uygun faaliyetlerin, ... -
Marmaris’i ziyaret eden turistlerin alışveriş deneyimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
(Fırat Üniversitesi, 2020-03-25)Rekabetin artması ve modern yaşamın gelişmesi ile birlikte alışveriş günümüz toplumunda vazgeçilmez bir olgu haline gelmiştir. Bu olgu turizm endüstrisinin ayrılmaz bir parçası ve aynı zamanda turistler için önemli bir ... -
Meslek yüksekokullarının sorunları ve çözüm önerileri
(Başkent Üniversitesi, 2017-10)Ülkemizde ön lisans düzeyinde eğitim 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 20. maddesinde düzenlenmiştir. İki yıllık süre ile eğitim veren meslek yüksekokulları yetişmiş ara eleman ihtiyacını karşılamada önemli bir yere ...