Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kriz iletişiminde reklamın kullanımı ve 2006 yılı kuş gribi krizi örneği

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans Tezi (1.598Mb)
Date
2008
Author
Kasapoğlu, Cihangir
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırmada kriz iletişiminde reklamın kullanım yöntemlerinin belirlenmesi ve 2006 yılında ortaya çıkan ?kuş gribi krizi?nde kullanılan kriz reklamı uygulamalarının iletişim etkinliğinin ölçümlenmesi amaçlanmaktadır.İlk bölümde kriz kavramının tanımları, kullanıldığı alanları, krizi ortaya çıkaran faktörleri, kriz iletişimi ve kriz yönetimi, kriz iletişiminde reklamın kullanımı ve kullanım şekilleri incelenmiştir. İkinci bölümde 2006 kuş gribi krizinin ortaya çıkışı, Sağlıklı Tavuk Bilgi Platformunun ve beyaz et üreticilerinin uyguladığı kriz reklamı uygulamaları açıklanmıştır. Bunun yanı sıra kriz ile ilgili kamuoyu ve basında oluşan görüşler de ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise uygulanan anket çalışması ile 2006 kuş gribi krizinde uygulanan kriz reklamlarının iletişim etkinliği araştırılmıştır. Bu araştırmalara göre 2006 kuş gribi krizinde uygulanan reklamların hedef kitlenin markalı beyaz et ürünlerine karşı tutumlarını olumlu yönde etkilediği fakat davranışları etkilemediği tespit edilmiştir. Örgütlerin kiz öncesinde yaptığı markalaşma çalışmalarının krizi daha düşük şiddette yaşamalarını sağladığı ve krizi fırsata çevirmelerinde kolaylaştırıcı bir etken olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: kriz, kriz iletişimi, kriz reklamı, kuş grib
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=RZJRUPCXaXMNCgAgFvDOrw&no=IC7tI0XQHLJc2SNvsfR2pg
http://hdl.handle.net/11772/6673
Collections
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [13]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.