dc.contributor.author | Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem | |
dc.contributor.author | Ramazan, Yılmaz | |
dc.contributor.author | Teker, Necmettin | |
dc.date.accessioned | 2020-05-20T07:29:40Z | |
dc.date.available | 2020-05-20T07:29:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/6388 | |
dc.description.abstract | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin sağlamış olduğu imkânlar sayesinde öğrenenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları konusunda uzaktan eğitim çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Özellikle web 2.0 teknolojisinin gelişimi ile birlikte uzaktan eğitimde çeşitli eş zamanlı ve eş zamansız iletişim araçları kullanılmaya başlanmış ve uzaktan eğitimin uygulanma biçiminde farklılıklar ortaya çıkmıştır. Yapılan araştırmalar, çevrimiçi öğrenmeye dayalı yükseköğretim programlarının sayısının hızla arttığını ve çevrimiçi öğrenmedeki büyüme hızının diğer yükseköğretim programlarındaki büyüme hızını geçtiğini göstermektedir. Uzaktan eğitim programlarındaki öğrenci sayısının hızla artmasına rağmen yapılan araştırmalar, uzaktan eğitim programlarına kayıt olan öğrencilerin yarısına yakınının uzaktan eğitim programlarını tamamlamakta başarısız olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin uzaktan eğitim programlarında başarısız olmasına yol açan çeşitli faktörler bulunmaktadır. Bu faktörlerden biri de öğrenci doyumudur. Bu çalışmada Bartın Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programları bünyesinde yer alan önlisans ve lisans programlarına kayıtlı olan öğrencilerin uzaktan eğitim doyumları çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik doyumları Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Eğitim Öğrencileri Doyum Ölçeği ile belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin demografik bilgilerine ve çeşitli değişkenlere ilişkin veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Eğitim Öğrencileri Doyum Ölçeğinden aldıkları puanlarla çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Analiz sonucunda eş zamanlı ve eş zamansız iletişim biçimlerinin birlikte kullanıldığı uzaktan eğitim programlarında öğrenci doyumunu etkileyen faktörlere ilişkin çeşitli çıkarımlarda bulunulmuş olup, öğrenci doyumunun artırılması için neler yapılabileceği tartışılmıştır. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Öğrenim görülen bölüm | tr_TR |
dc.subject | Günlük internet kullanım süresi | tr_TR |
dc.subject | Uzaktan eğitim | tr_TR |
dc.subject | Uzaktan öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Online eğitim | tr_TR |
dc.subject | Öğrenci doyumu | tr_TR |
dc.subject | Öğrenci memnuniyeti | tr_TR |
dc.subject | Akademik başarı | tr_TR |
dc.subject | Akademik performans | tr_TR |
dc.subject | Online learning | tr_TR |
dc.subject | Distance education | tr_TR |
dc.subject | Distance learning | tr_TR |
dc.subject | Online education | tr_TR |
dc.subject | Academic success | tr_TR |
dc.title | Çevrimiçi öğrenmeye dayalı uzaktan eğitimde öğrenci doyumu ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişki | tr_TR |
dc.type | conferenceObject | tr_TR |
dc.relation.journal | 2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | tr_TR |