dc.contributor.author | Bozan, Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2020-08-25T10:57:14Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T10:57:14Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.citation | Bozan, M. (2004) Bölge Yönetimi ve Eğitim Bölgeleri Kavramı, Milli Eğitim Dergisi. Yıl, 31, Sayı, 161, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/6490 | |
dc.description.abstract | Bölge kavramı, “illerden daha genis, cografî birimler düzleminde koordinesi gerekli kimi hizmetlerin yürütüldügü cografî-yönetsel birim” olarak tanımlanabilir. Buna göre bölge sadece bir fonksiyonel örgütlenmenin cografi alanı degil, aynı zamanda iller ile merkezî devlet yönetimi arasındaki mülki bir yönetim kademesidir. Bölge kavramı, il üstü idari yapıları ifade ettigi halde, il altında,hatta ilçe düzeyinin altındaki küçük alanları egitim bölgesi degil, okul bölgesi olarak ifadelendirmenin kavram kargasasını önlemek açısından daha uygun olacaktır. Kaldı ki bu bölgeler bir idarî yapıdan ziyade koordinasyon gerektiren bazı hizmetler için belirlenen merkezler seklinde görülmektedir. Bu çalışmada MEB'in eğitimbölge uygulamaları değerlendirilmektedir. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | MEB | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Bölge yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Eğitim bölgesi | tr_TR |
dc.subject | Territory management | tr_TR |
dc.subject | Education zone | tr_TR |
dc.title | Bölge yönetimi ve eğitim bölgeleri kavramı | tr_TR |
dc.type | article | tr_TR |
dc.relation.journal | Milli Eğitim Dergisi | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0002-5396-7021 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 31 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 161 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 95 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 111 | tr_TR |