Show simple item record

dc.contributor.authorAvcı, Görkem
dc.contributor.authorGümüş, Nevzat
dc.date.accessioned2020-09-17T19:25:14Z
dc.date.available2020-09-17T19:25:14Z
dc.date.issued2020-06-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6497
dc.description.abstractBu çalışmada, 4. Sınıf sosyal bilgiler dersi “İnsanlar, yerler ve çevreler” öğrenme alanı konularının öğretiminde sınıf dışı eğitim etkinliklerinin uygulanmasının, öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada “ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, uygun örneklem seçimi ile belirlenen, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı orta sosyo-ekonomik düzeyde bir okulun biri kontrol (n=31) biri deney grubu (n=33) olmak üzere iki 4. sınıfı oluşturmuştur. Uygulanan deneysel çalışma altı hafta sürmüştür. Altı haftalık bu süreçte deney grubunun dersleri sınıf dışı eğitim etkinlikleri temel alınarak, kontrol grubunda ise sosyal bilgiler dersi öğretim programı içeriği ve etkinlikleri ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS 23 programı kullanılarak betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler için t-testi, tekrarlı ölçümler için iki yönlü ANOVA ile yapılmıştır. Verilerin analizi sonucu, grupların sosyal bilgiler dersi tutum ölçeği ön-test son-test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre sınıf dışı eğitim etkinlikleri ile sosyal bilgiler dersleri yürütülen deney grubu öğrencilerinin tutum düzeyleri, sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve etkinlikleri ile dersi alan kontrol grubu öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak, sınıf dışı eğitim yaklaşımının öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarında olumlu yönde etki ettiği belirlenmiştir. Araştırma sonucuna paralel olarak, öğrencilerde sosyal bilgiler dersine yönelik olumlu tutum geliştirmek, dersleri daha eğlenceli ve etkili kılmak için okul bahçesi ve sınıf-okul dışı öğrenme ortamlarından etkili bir şekilde faydalanılması gerektiği önerilmiştir.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSınıf dışı eğitimtr_TR
dc.subjectSosyal bilgilertr_TR
dc.subjectOkul dışı öğrenme ortamlarıtr_TR
dc.subjectOutdoor educationtr_TR
dc.subjectSocial studiestr_TR
dc.subjectOutdoor learning environmentstr_TR
dc.titleSınıf dışı eğitime dayalı etkinliklerle işlenen sosyal bilgiler dersine yönelik ilkokul 4. sınıf öğrenci tutumlarının incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of primary school students’ attitudes for the social studies course based on outdoor education activitiestr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-4489-1613tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4144-9990tr_TR
dc.identifier.volume11tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage89tr_TR
dc.identifier.endpage106tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record