Search
Now showing items 1-9 of 9
Bireysel yatırımcıların finansal yatırım kararlarını etkileyen faktörler: Bartın ili örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Geleneksel finans, insanı rasyonel bir varlık olarak kabul etmektedir. İnsanın duygusal ve psikolojik tarafını görmezden gelerek, insanı sadece rasyonel insan (homoekonomikus) kavramının içerisinde değerlendirmenin doğru ...
KOBİ’lerde modern yönetim tekniklerinin uygulanması: Van organize sanayi bölgesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Türkiye’de KOBİ’ler ekonominin başrol oyuncusudur. Dünya ekonomilerinin içe kapanık ve devletçi yapılarının yerine dışa açık bir sisteme dönüşmesi küreselleşmenin giderek artmasına yol açmıştır. Bunun getirmiş olduğu artan ...
E-ticaret ile ilgili akademik yayınların bibliyometrik haritalama yöntemi ile analizi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Küreselleşmenin etkisiyle oluşan Pazar algısı ve teknolojik faaliyetler gün geçtikçe değişime ve yeniliğe uğramaktadır. Bununla birlikte dünya nüfusundaki artışın da buna etki ettiği gösterilmektedir. Bu çalışmada; hayat ...
Yükseköğretim bağlamında işveren markalamasında işveren çekiciliği: Üniversite öğrencileri üzerine nicel bir çalışma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimi temel alarak algılanan örgütsel prestij, kişi-iş uyumu, işveren çekiciliği, sosyal medya, aktif dinleme, üniversitede çalışma niyeti değişkenleri arasındaki ilişkileri incelemektir. ...
Şirketlerin sürdürülebilirlik performanslarının finansal performanslarına etkisi: BİST 50 şirketlerinde bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Bu araştırmanın amacı sürdürülebilirliğin firma performansı üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi BİST 50 endeksinde yer alan, finans kuruluşu niteliğinde olmayan ve ESG derecelendirmelerine erişilebilen ...
Uşak tekstil sektörü GZFT (Swot) analizi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Küreselleşme ile yaşanan hızlı teknolojik değişime işletmeler ayak uydururken aynı anda hem pazardaki konumlarını korumak hem de artan rekabet ortamında rakiplere karşı pazar payını yükseltmek zorundadır. Burada işletmelerin ...
Türkiye'de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin girişimcilik bilgi ve niyetlerinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin girişimcilik niyetlerini ölçmektir. Üniversite öğrencilerinin, özellikle de uluslararası öğrencilerin girişimcilik niyetlerini etkileyen ana faktörleri ...
Mağaza atmosferinin hedonik tüketim ve plansız satın alma davranışına etkisi üzerine bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Günümüzün son derece rekabetçi perakende sektöründe işletmeler, değişen tüketici davranışlarını anlamaya ve onlara ulaşmanın yeni yollarını bulmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda işletmeler, tüketicilerin satın alma davranışlarını ...
Zonguldak ili özel maden işletmelerinde çalışan personelin iş tatmininin ölçülmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
İş hayatı ortalama bir insan yaşamının önemli bir kısmını kapsamaktadır. İş yaşamında kişinin mutlu ve huzurlu bir şekilde çalışması çok önemlidir. Çalışanların mutlu ve huzurlu çalışmaları için yaptıkları işten tatmin ...