Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Meslek Yüksekokulları
  • Bartın Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spor pazarlamasında ürün kavramının incelenmesi

Thumbnail
View/Open
Makale Dosyası (811.4Kb)
Date
2016-12
Author
Akkaya, Yahya
Metadata
Show full item record
Abstract
Geniş kitlelere hitap etme özelliğine sahip olan sportif faaliyetler içerisinde pazarlama unsurlarının yaygın ve etkin kullanımı söz konusudur. Pazarlama elemanlarından biri olan ürün kavramı bu faaliyetler içerisinde üzerinde durulması gereken ilk unsur olmaktadır. Spor pazarlamasında ürün, somut (dokunulabilir) ve/veya soyut (dokunulamaz) özelliklerine göre sınıflandırılmaktadır. Somut ürünler spor mağazalarında satılan fiziki özelliklere sahip ürünlerden, soyut ürünler ise spor karşılaşmaları, stadyumların sahip olduğu atmosfer gibi ürünlerden oluşabilmektedir. Bu çalışmada spor pazarlaması içerisinde yer alan ürünler ve spor endüstrisindeki örnekleri incelenecek ve bu alandaki etkileri ortaya çıkartılacaktır. Spor alanında kullanılan ürünlerin birbirine benzer ve farklı özellikleri incelenerek bu alanda yapılan çalışmalara katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
 
Marketing elements are used in sporting activities, which have the ability to appeal to a wide audience, widely and effectively. The concept of product which is one of the marketing elements is to be emphasized primarily among these activities. Products in sports marketing are classified according to concrete (tangible) and/or discrete (intangible) properties. Concrete products consist of products, which have physical features and sold in sport stores; while discrete products consist of products like sports events and atmosphere in stadiums. In this study, the products in sports marketing and the examples in sports industry will be examined and the effects will be revealed in this area. It is intended to contribute to literature in this area by examining similar and different features of sports products.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/6593
Collections
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Makale Koleksiyonu [20]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.