İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin duygusal emek düzeyleri arasında farklılık
olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır.
Araştırmaya Bartın şehir merkezindeki ilk ve ortaokullarda çalışan 237 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırmada veriler duygusal emek ölçeği aracılıyla toplanmıştır.
Verilerin analizinde t Testi ve ANOVA Testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına
göre öğretmenlerin duygusal emek düzeylerinin orta, rol yapma boyutunun düşük,
derinden rol yapma boyutunun yüksek ve doğal duygular boyutunun çok yüksek
düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeyleri arasında cinsiyet, meslekî kıdem, yaş, okul türü, eğitim durumu
değişkenlerine göre farklılık olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to determine whether there is a significance between the emotional labor levels of teachers. Survey model was used in the study. 237 teachers working in primary and secondary schools in Bartın city center were included in the study. Data were collected through emotional labor scale. t Test and ANOVA Test were used for data analysis. According to the results of the research, it was determined that the emotional labor levels of the teachers were medium, the role-playing dimension was low, the level of deeply acting role was high and the level of real emotions was very high. It was determined that there is a difference between the levels of emotional labor behavior according to the variables of gender, professional seniority, age, type of school and educational status.