Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDeniz, Metin
dc.contributor.authorKaya, Nurcan Topal
dc.date.accessioned2022-05-10T13:01:02Z
dc.date.available2022-05-10T13:01:02Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationKaya, N. T. (2021). Öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri ile öz-düzenlemeli öğrenme inançları ve öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6876
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimlerinin öz-düzenlemeli öğrenme inançları ve öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları açısından incelenmesidir. Cinsiyet ve ekonomik durum değişkenlerinin öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimlerinin öz-düzenlemeli öğrenme inançları ve öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları düzeylerinde anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimlerinin öz-düzenlemeli öğrenme inançları ve öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ile ilişkisine bakılmıştır. Çalışmanın veri toplama aşamasında hayat boyu öğrenme eğilimleri ölçeği, öz düzenlemeli öğrenme inançları ölçeği ve öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeği olmak üzere 3 ölçek kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına ait demografik bilgiler ise araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu bu çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden, 2018-2019 eğitim yılında Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde son sınıf öğrencisi olan 218 öğretmen adayıdır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada veriler SPSS 22.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin normal dağılım göstermesi sonucu analizlerde parametrik testler kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilim düzeyleri, öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeyleri ve öz-düzenlemeli öğrenme inançları düzeylerini belirlemek için betimsel analizler yapılmıştır. Tüm ölçekler için toplam ve alt boyut puanlarına ilişkin aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenleri olan öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri, öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ve öz-düzenlemeli öğrenme inançları puanlarının araştırmanın bağımsız değişkenleri olan cinsiyet ve ekonomik durum faktörlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) yapılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenleri olan hayat boyu öğrenme eğilim düzeyleri ile öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeyleri ve hayat boyu öğrenme eğilim düzeyleri ile öz-düzenlemeli öğrenme inançları arasındaki ilişki ise Pearson Korelasyon katsayısı ile hesaplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri, öz-düzenlemeli öğrenme inançları ve öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet ve ekonomik durum değişkenlerinin ise öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri, öz-düzenlemeli öğrenme inançları ve öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları düzeylerinde ve ölçek alt boyutlarında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Bunun yanı sıra, öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri ile öz-düzenlemeli öğrenme inançları arasında pozitif yönlü, zayıf düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu, hayat boyu öğrenme eğilimleri ile öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları arasında ise pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the pre-service teachers' lifelong learning tendencies in terms of their self-directed learning beliefs and their readiness for self-regulated learning. Whether there was a significant difference in the level of pre-service teachers' lifelong learning tendencies, self-directed learning beliefs and self-regulated learning readiness based on gender and economic status was examined. The relationship between pre-service teachers' lifelong learning tendencies with their self-directed learning beliefs and their readiness for self-regulated learning was also examined. In the data collection phase of the study, three different scales were used: lifelong learning tendencies scale, self-directed learning beliefs scale and self-regulated learning readiness scale and demographic information of the participants were collected through personal information form which is developed by the researcher. A total number of 218 pre-service students studying at the Faculty of Education at Bartın University during 2018-2019 academic year made up the sample group of the study. SPSS 22.00 package programme was used in analysing the collected data. Survey method was used in the current study. In this study, as the data shows a normal distribution parametric tests were used. Descriptive analyses were conducted to determine teacher candidates' lifelong learning tendencies, readiness for self-directed learning and self-regulated learning beliefs. The arithmetic mean and standard deviation values for the total and subscale scores for all scales were calculated. Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) was conducted to determine whether the scores of pre-service teachers' lifelong learning tendencies, readiness for self-regulated learning and self-directed learning beliefs differ according to the independent variables of the study, gender and economic status. The relationship between lifelong learning tendencies and self-regulated learning readiness and lifelong learning tendencies and self-regulated learning beliefs was calculated with the Pearson Correlation coefficient. According to the findings of the study, it was determined that the pre-service teachers' lifelong learning tendencies, self-regulated learning beliefs and readiness for self-directed learning were high. it was also observed that there was no significant difference between the variables of gender and economic status in the level of pre-service teachers' lifelong learning tendencies, self-directed learning beliefs, and their readiness for self-regulated learning. In addition, it is found out that there is a positive, weak and significant relationship between pre-service teachers' lifelong learning tendencies and self-directed learning beliefs, and a positive, moderate, and significant relationship between lifelong learning tendencies and self-regulated learning readiness.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim bilimleritr_TR
dc.subjectHayat boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectÖz-yönetimli öğrenmetr_TR
dc.subjectÖz-düzenlemeli öğrenmetr_TR
dc.subjectEducational sciencestr_TR
dc.subjectLifelong learningtr_TR
dc.subjectSelf-directed learningtr_TR
dc.subjectSelf-regulated learningtr_TR
dc.titleÖğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimleri ile öz-düzenlemeli öğrenme inançları ve öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of pre-service teachers' lifelong learning tendencies in terms of self-directed learning beliefs and readiness for self-regulated learningtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesitr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster