Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.contributor.authorEke, Helin
dc.date.accessioned2022-07-22T13:53:41Z
dc.date.available2022-07-22T13:53:41Z
dc.date.issued2022-05-30
dc.identifier.citationÖzdemir, S. ve Eke, H. (2022). Yeni İstanbul Uluslararsı Öğrenciler İçin Türkçe öğretim setindeki ders kitaplarında yer alan etkinlik yönergelerinin incelenmesi. 6. Uluslararası Hoca Ahmet Yesevi Bilimsel Araştırmalar Konferansı, 13-15 Mayıs, Lankaran, Azerbaycan.tr_TR
dc.identifier.urihttps://www.yesevikongresi.org/_files/ugd/d0a9b7_63d4444edda84a86814253680a50f2ce.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6897
dc.description.abstractYabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ders kitapları öğrenciler için birer başvuru kaynağı niteliğindedir. Alana yönelik ders kitaplarının her biri seviyelendirilmiştir ve her seviyede öğrenicinin kazanması beklenen davranışlar bulunmaktadır. Ders kitaplarında etkinlikler yoluyla hedef davranışlar kazandırılmaya çalışılır. Etkinliklerin amacına ulaşması için yönergelerin seviyeye ve amaca uygun bir şekilde hazırlanması önemlidir. Yönergelerin amacı öğreniciye yol göstermek ve hedeflenen etkinliğin doğru bir şekilde yapılmasını sağlamaktır. Bu nedenle etkinlik yönergelerinin titizlikle hazırlanması gerekmektedir. Bu araştırmada Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Türkçe Öğretimi ders kitaplarında yer alan etkinlik yönergelerini betimlemek amaçlanmıştır. Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Türkçe seti 2020’de yenilenmiştir. Bu nedenle araştırmanın inceleme nesnesi olarak söz konusu kitaplar seçilmiştir. Araştırma doküman incelemesi yoluyla yürütülmüştür. Söz konusu setin A1, A2, B1, B2 ve C1 düzeyi ders kitaplarındaki etkinliklerin tamamı araştırmaya dâhil edilmiştir, örneklem alınmamıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir ve araştırmanın güvenirliği için uzman görüşü alınmıştır. İncelenen ders kitaplarında yönergeler açısından şu sorunlar belirlenmiştir: Yönergenin eksik verilmesi (f=103), yönergede noktalama/yazım ve dil bilgisi hataları olması (f=26), yönergeler arası kip uyumsuzluğu (f=16), yönergenin yanlış verilmesi (f=5), yönergede gereksiz ifadelerin kullanılması (f=4), yönergenin etkinlik ile uyumsuz olması (f=3), yönergede yanlış bağlaç kullanımı (f=20). Çalışmada elde edilen sonuçlar neticesinde ders kitaplarının tekrar gözden geçirilmesi ve sonraki baskılarda yönergelerin gözden geçirilmesi önerilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractCoursebooks are the reference guide for students in the field of teaching Turkish as a foreign language teaching. Each of these coursebooks is leveled and each level has some behaviors for learners to be acquired. In coursebooks it is aimed to be acquire these target behaviors through activities. In order to reach the goals of these activities, it is important to prepare the instructions of these activities in accordance with the level and purpose. The aim of instructions is guide to learners and provide the activities are performed in a proper way. Therefore, activity instruction must be prepared elaborately. In this research, it is aimed to describe the activity instructions in New İstanbul Turkish for International Students Course Books. New İstanbul Turkish for International Students Course Books set is renewed in 2020. Thus, this set is chosen as the study object of this research. The research was conducted through document review. All activities in A1, A2, B1, B2 and C1 level coursebooks of the before mentioned set are included in this study, no sample was taken. The collected data were evaluated by content analysis and expert opinion was taken for the reliability of the research. Following problems in the coursebooks are identified in terms of instructions: incomplete instruction (f=103), punctuation/spelling and grammatical errors in the instruction (f=26), modal incompatibility between instructions (f=16), incorrect instruction (f=5), use of unnecessary expressions in the instruction (f=4), incompatible instruction with the activity (f=3), the use of wrong conjunction in the instruction (f=20). In consequence of the results obtained in the study, it is recommended to review the coursebooks again and to review the instructions in the next editions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherHodja Akhmet Yassawi International Conferencetr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçe öğretimitr_TR
dc.subjectYeni İstanbul ders kitaplarıtr_TR
dc.subjectTeaching Turkish as a foreign languagetr_TR
dc.subjectYeni İstanbul course bookstr_TR
dc.titleYeni İstanbul Uluslararsı Öğrenciler İçin Türkçe öğretim setindeki ders kitaplarında yer alan etkinlik yönergelerinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAspect of activity instructions in the coursebooks in the New Istanbul Turkish set for international studentstr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journalHodja Akhmet Yassawi 6th International Conference on Scientific Researchtr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-8063-8690tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-6119-4545tr_TR
dc.identifier.startpage631tr_TR
dc.identifier.endpage641tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster