Search
Now showing items 1-3 of 3
Using inquiry-based experiments to improve pre-service science teachers’ science process skills
(Pen Academic, 2019-10-16)
The purpose of this study was to investigate the effect of inquiry-based experiments on pre-service
science teachers’ science process skills. The study group consisted of 60 pre-service teachers in total,
enrolled in the ...
"The inquiry-based learning” from pre-service science teachers’ perspective
(Kastamonu Üniversitesi, 2018-09)
The existence of many abstract concepts in Science lessons can lead students to memorize them. This situation does not provide permanent learning for the students. Science education curriculum revised in 2017 aims to prepare ...
Fen bilgisi öğretmen adaylarının “elektrik ve manyetizma” konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2017-12)
Öğrencilerin kalıcı öğrenmelerinin kavramsal anlamanın gerçekleşmesi ile oluştuğu bilinmektedir. İçerisinde çok sayıda soyut kavram barındırması sebebiyle fen konularının kalıcı öğrenilmesi daha zor olabilmektedir. Bu ...