Başlık için Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 60, listelenen: 37-56
-
Planlı yazma ve değerlendirme modelinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, 2015)Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli “Hazırlık, Taslak Oluşturma, Gözden Geçirme, Düzeltme, Sunum” bölümlerinden oluşan Süreç Temelli Yazma Modellerinden birisidir. Öğrenciler kompozisyon yazma sürecinde belirli sıkıntılar ... -
Prospective teachers’ views about creating websites for social studies teaching in distance education
(2021-10-01)The present study aims to investigate prospective teachers’ views about creating websites for social studies teaching in distance education. To this end, the study employed the case study method, one of the qualitative ... -
Sesli okuma hatalarının tekrarlı okuma yöntemiyle düzeltilmesi
(Milli Eğitim Dergisi, 2009)Bu araştırmada ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarım düzeltmede tekrarlı okuma yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Ankara'da İhsan Aras İlköğretim Okulu ve Şinasi İlköğretim Okulundan araştırmanın ... -
Social studies textbooks in Turkey in terms of citizenship and human rights: A critical discourse analysis
(International Journal of Curriculum and Instruction, 2022)Educational institutions play a significant role in today’s world, where the concepts of democracy and human rights gain more and more importance day by day. Every country aims to provide the qualifications that its citizens ... -
Sorry, I can't open my camera! social anxiety levels of prospective teachers’ in e-learning environments in the Covid-19 process
(International Journal of Contemporary Educational Research, 2023-03-06)The present study aims to determine the social anxiety levels of prospective teachers in e-learning environments. The research adopts the cross-sectional survey model. The study group consists of 506 pre-service teachers ... -
Sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki becerilerin 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan etkinlikler kapsamında incelenmesi
(The Journal of Academic Social Science Studies, 2019-12-31)Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki beceriler ile 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabındaki etkinliklerin uyumunun incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “öğretmenlik uygulaması” dersine ilişkin görüş ve önerileri
(Turkish Studies, 2018-06)Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin bakış açısından öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri ve önerileri ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma deseniyle ... -
Sunular yardımıyla öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012)Teknolojik gelişmeler sayesinde elde edilen veriler hayatımızda birçok değişikliğin oluşmasına neden olmaktadır. 1920’li yıllarda eğitim ortamlarına giren bilgisayarların kullanım amaçlarında da değişiklikler meydana ... -
Sınıf dışı eğitim etkinliklerine yönelik öğrenci görüşleri
(Turkish Studies, 2019-06-10)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitime dayalı gerçekleştirilen etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim ... -
Sınıf dışı eğitime dayalı etkinliklerle işlenen sosyal bilgiler dersine yönelik ilkokul 4. sınıf öğrenci tutumlarının incelenmesi
(2020-06-30)Bu çalışmada, 4. Sınıf sosyal bilgiler dersi “İnsanlar, yerler ve çevreler” öğrenme alanı konularının öğretiminde sınıf dışı eğitim etkinliklerinin uygulanmasının, öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları ... -
Sınıf ögretmenlerinin süreç temelli yazmaya yönelik görüşlerinin incelenmesi
(Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019)Süreç temelli yazma yaklaşımı, yapılandırmacı öğrenme kuramı anlayışına göre önceden aşamalandırılmış yazma sürecini öğretmenlerin bilişsel desteği ile düzenlemeyi hedeflemektedir. Süreç temelli yazma, öğrencinin yazma ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
(Erzincan Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının cinsiyete, öğretim türüne ve sınıf düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 400 ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersini yürüten öğretim elemanlarına ilişkin görüşleri
(Gaziantep Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine rehberlik eden öğretim elemanları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ... -
Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi
(Gazi Üniversitesi, 2007)Bireyin kişilik gelişiminde öğretmenlerin, özellikle sınıf öğretmenlerinin etkisi büyüktür. Toplumun ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirecek olan öğretmenlerin, çağdaş öğretmen standartlarına göre yetiştirilmiş olması ... -
Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde kullandıkları strateji, yöntem ve teknikler: nitel bir araştırma
(Journal of Innovative Research in Teacher Education, 2021-09-26)Bu araştırmanın amacı, Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde strateji, yöntem ve tekniklerin kullanılma durumuna ve kullanma tercihlerine ilişkin görüşlerin belirlenmesidir. Temel nitel araştırma ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı bireyler yetiştirmede görev ve sorumlulukları
(The Journal of Academic Social Science Studies, 2013)Toplumdaki bireylerin eğitimi ailede başlar, uygun yaşa geldiklerinde de okulda eğitim almaya devam ederler. Genellikle ailede verilen eğitimin, çocuğun yaratıcılığının geliştirilmesi için gerekli akademik davranış ve ... -
Sınıf ve okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada sınıf öğretmenleri ile okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimi hakkındaki görüşlerini belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde görev yapan 260 sınıf ve okul öncesi öğretmeni ... -
Sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamaları
(Trakya Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını incelemektir. Çalışmada, öğretmenlerin verilen ifadelerdeki kavram yanılgılarının ne olduğu ve bunların ... -
Teacher's opinions about remedial education program in primary schools
(The Journal of Limitless Education and Research, 2022-10-17)IYEP (Remedial Education Program in Primary Schools) was implemented in pilot provinces for the first time in 2018. The IYEP was prepared in order to eliminate the learning deficiencies of disadvantaged students in ... -
Teachers and parents’ perception about learning difficulties in mathematics: a case study
(2018)In this study, a description of the situation for elementary school 4th grade students who have difficulty in learning mathematics was made. The research was designed as a case study. For this purpose, semi-structured ...