Konu "Education" için Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14
-
8. sınıf öğrencilerinin SBS’ye yönelik metaforik algıları
(Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2014) -
The analysis of Kutadgu Bilig in terms of values education
(European Journal of Educational Research, 2018-04-15)Kutadgu Bilig is one of the literal works that shed light on Turk-Islam history and culture. In this study, it is aimed to examine Kutagu Bilig in terms of values that are involved in social studies teaching program. In ... -
Dede Korkut’taki tartışmalı kelimeler (dresden nüshası) üzerine bir karşılaştırmalı dizin denemesi
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2012)Dede Korkut’un daha iyi anlaşılması, metnin doğru okunmasına ve anlamlandırılmasına bağlıdır. Dede Korkut’taki bazı kelimelerin nasıl okunacağı konusunda birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, Dede Korkut’taki ... -
Evaluation ofsocial studies teachers’ usage situation ofliterary works intheir courses: Bartın sample
(Bartın Üniversitesi, 2018)Literature can be defined as a branch of art by which people express their emotions, thoughts, imaginations and ideals verbally or in written through language. It is one of the many ... -
Life sciences curriculum in Turkey and the evaluation of values education in textbooks
(Middle-East Journal of Scientific Research, 2012)In primary schools in Turkey, life sciences is one of the lessons which take the responsibility ofpreparing students to the social life and help students gain intended values. In the vision ... -
The opinions of prospective teachers on peer assessment
(Educational Research and Reviews, 2016)This research was conducted to determine the opinions of prospective teachers on peer assessment. The study was carried out at a university in the West Black sea with forty-one prospective Turkish teachers. The prospective ... -
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlikleri
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterliklerini belirlemektir. Araştırma tarama yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmaya Bartın’da, 3 ortaokulda 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda okuyan 378 öğrenci ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi (İzmir-Buca örneği)
(Bartın Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırma örneklemi, İzmir Buca ilçesindeki 10 liseden tabakalı ... -
Rousseau’nun Emile adlı eserinin sosyal bilgiler öğretim programındaki değerler açısından analizi
(2018-03)Rousseau’nun eğitim görüşlerini yansıtması bakımından önemli olan Emile ese-ri eğitim camiası için temel eserlerden biri olarak düşünülmektedir. Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda vurgulanan temel ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde biyografi öğretimi
(Gazi Üniversitesi, 2009) -
Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında biyografinin kullanımı
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2013)Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarında biyografinin ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları
(2017-10-15)Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. ... -
Sırsıklam, sırılsıklam kelimeleri üzerine
(The Journal OfAcademic Social Science Studies, 2012)“Completely wet, very wet” sırsıklam and sırılsıklammeaning as commonly used words in modern Turkish. However, until the present day scientific studies, not given enough information about the etymology of these ... -
Türk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitüleri
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2016-12)Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, ...