Güncel Gönderiler: Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 75, listelenen: 41-60
-
Teacher views on barriers to the integration of information and communication technologies (ict) in Turkish teaching
(Look Academic Publishers, 2017)Technology has taken place in all areas of life. Educational environment is equipped with the technology to educate individuals with the skills to meet the needs of the day. It is expected that teachers use information and ... -
İskoçya'da yaşayan Türklerin dil kullanımı ve dil tercihlerinde bireysel etmenler
(Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016)Bu araştırma İskoçya’da yaşayan Türklerin dil kullanımları ve dil tercihlerindeki bireysel etmenlerin rolünü belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın amacı, dil kullanımının bireysel etmenlerle nasıl bir ilişki içinde ... -
Okumaya ilişkin lisansüstü araştırmaların eğilimleri
(Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2018)Bu araştırmada okumaya ilişkin lisansüstü araştırmaların eğilimlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden doküman incelemesi yönteminde yürütülmüştür. 201 tez, tez inceleme formu kullanılarak ... -
The effect of argumentative text pattern teaching on success of constituting argumentative text elements
(World Journal of Education, 2018)The aim of this study is to view how argumentative text pattern teaching influences constituting argumentative essay elements. The study was performed according to one-group pre-test post-test design. The study was carried ... -
Yaratıcı yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutuma ve yaratıcı yazma başarısına etkisi
(İnönü Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, yaratıcı yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutumlara ve yaratıcı yazma başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Bartın örneklemi)
(Elementary Education Online, 2018)Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi (İzmir-Buca örneği)
(Bartın Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırma örneklemi, İzmir Buca ilçesindeki 10 liseden tabakalı ... -
The effect of summarization strategies teaching on strategy usage and narrative text summarization success
(Universal Journal of Educational Research, 2018)The purpose of this study is to examine the effect of summarization strategies teaching on usage of summarization strategies and narrative text summarization success. The study was carried out in a single-group pre-test-post-test ... -
Basic technology competencies, attitude towards computer assisted education and usage of technologies in Turkish lesson: a correlation
(Canadian Center of Science and Education, 2017)The present research was done to determine the basic technology competency of Turkish teachers, their attitude towards computer-assisted education, and their technology operation level in Turkish lessons, and to designate the ... -
The opinions of prospective teachers on peer assessment
(Educational Research and Reviews, 2016)This research was conducted to determine the opinions of prospective teachers on peer assessment. The study was carried out at a university in the West Black sea with forty-one prospective Turkish teachers. The prospective ... -
Türk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitüleri
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2016-12)Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları
(2017-10-15)Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. ... -
Rousseau’nun Emile adlı eserinin sosyal bilgiler öğretim programındaki değerler açısından analizi
(2018-03)Rousseau’nun eğitim görüşlerini yansıtması bakımından önemli olan Emile ese-ri eğitim camiası için temel eserlerden biri olarak düşünülmektedir. Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda vurgulanan temel ... -
Süreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analiz
(Çukurova Üniversitesi, 2017)The aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach affects students’ writing success. Additionally, ... -
Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme
(2017-07-29)Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik görüşleri
(2016)Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının “Medya Okuryazarlığı” dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması ile desenlenen araştırmanın ... -
Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı” gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının ... -
Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi
(Bartın Üniversitesi, 2012)Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ... -
Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma
(2014)Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması, ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. ...