Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 84, listelenen: 61-80
-
Sanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
(Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2019-07-09)Sanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik ilgi giderek artmaktadır. Sanal gerçeklik, gerçek nesne veya ortamların bilgisayar ortamında modellemesi yapılarak oluşturulan üç veya daha fazla boyut içeren ... -
Self-directed learning with technology and academic motivation as predictors of tablet pc acceptanc
(IGI Global, 2018)Bu araştırmada, her öğrenciye bir tablet bilgisayar verilerek öğrencilerin sınıf içi ve sınıf dışı öğrenme süreçlerinin desteklenmeye çalışıldığı bir lisedeki öğrencilerin tablet bilgisayar kabul durumları üzerinde, teknoloji ... -
Social media analysis in distance education period due to pandemic: data mining application on twitter data
(2020)Türkiye, salgın salgını nedeniyle 2020'nin başlarında uzaktan eğitime geçme kararı aldı. Bu karar sonucunda insanlar sosyal medyada bu konudaki fikirlerini dile getirdi. Bu çalışmada insanların Twitter'da uzaktan eğitim ... -
Social-emotional learning in computersupported collaborative learning: exploring the role of group cohesion and group atmosphere
(BZT Akademi, 2023)Computer-supported collaborative learning (CSCL) is used in hybrid learning activities today due to its advantages, such as making students work collaboratively, providing common structuring of knowledge, and putting active ... -
Sosyal bilgilerde öğretmen adaylarının objektifinden “müze kullanımı”
(2020)Müzeler, insanlık tarihinin ortaya koymuş olduğu değeri yüksek somut nitelik taşıyan eserlerin sergilendiği özel mekanlardır. Müzeleri farklı ve anlamlı kılan temel unsur, burada sergilenen tarihsel ve kültürel niteliği ... -
Student opinions about personalized recommendation and feedback based on learning analytics
(Springer, 2020)There is a growing interest in the use of learning analytics in higher education institutions. Learning analytics also appear to have the potential to be used to provide personalized feedback and support in online learning. ... -
Student opinions about personalized recommendation and feedback based on learning analytics
(Springer, 2020)There is a growing interest in the use of learning analytics in higher education institutions. Learning analytics also appear to have the potential to be used to provide personalized feedback and support in online learning. ... -
The study of the teachers’ problematic internet usage
(International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning, 2016)İnternetin hayatımız için sağlamış olduğu birçok yarar olmasına rağmen, internetin aşırı ve kontrolsüz kullanımı nedeniyle bireylerin sosyal ve bireysel hayatlarında karşılaşılan sorunları ortaya koyan alanyazında çeşitli ... -
Ters yüz öğrenme modeli: uygulamada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
(II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Evde ders sınıfta uygulama şeklinde de ifade edilen ters yüz öğrenme modeli öğrencinin sınıf dışında/evde özellikle ders videolarını izleyerek derslerine çalıştığı ve ardından sınıf ortamında aktif öğrenme yöntemleri ... -
The effect of generative artificial intelligence (AI)-based tool use on students' computational thinking skills, programming self-efficacy and motivation
(Elsevier, 2023)ChatGPT (generative pre-trained transformer) is one of the artificial intelligence (AI) technologies that have started to be used in programming education. However, the effect of using ChatGPT in programming education on ... -
The effect of using digital stories in teaching English as a second language: Digital stories in teaching English
(IGI Dlobal, 2020)The purpose of this study is to analyze the effect of using digital storytelling on motivation and learning strategies in foreign language teaching. This study was conducted with 20 students enrolled in the preparatory ... -
The impact of museum education practice on teacher candidates’ views and motivation in social studies
(2020)Museums are unique settings pertaining to the preservation of the societies’ communal recollection of the place in which they dwell in historical period. The variety of collections in museums in terms of their features and ... -
The role of student’s motivation and satisfaction on online collaborative learning attitude in CSCL
(BZT Akademi, 2023)Due to the contributions of computer-supported collaborative learning (CSCL) to learning processes and outcomes, the use of CSCL within the scope of in-class and out-of-class learning processes is increasing. Despite its ... -
Uzaktan eğitimde başarı ve performansın değerlendirilmesinde karşılaşılan sorunlar: bir durum çalışması
(Turkish Online Journal of Distance Education, 2017)Değişen sosyal koşullara ayak uydurmak, bireylerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak ve hayat boyu öğrenenler olmasını sağlamak gibi nedenlerle uzaktan eğitime duyulan ihtiyaç artmaktadır. Uzaktan eğitimin, sağladığı pek ... -
Üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği
(Ege Eğitim Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı Bartın Üniversitesi’nde bir ve son sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerini ve bunun üzerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Araştırmada tarama modeli ... -
Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenlere göre yordanması
(World Journal on Educational Technology, 2014)İnternetin hızla geliştiği ve maliyetinin düşmesi bu teknolojiyi kullananların sayısını hızla arttırmaktadır. İnternet, kullanıcıları için çeşitli faydalar sağlamasına rağmen, aynı zamanda onların çeşitli problemlerle karşı ... -
Üniversite sıralamaları üzerinde sosyal medya görünürlüğünün rolü: Twitter verileri üzerine bir inceleme
(Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2021)Akademik kurumlar için farklı sıralama kuruluşları tarafından gerçekleştirilen sıralamalar, akademik kurumlardaki gelişmelerin izlenmesi için önem taşımaktadır. Sıralama sistemleri genel anlamda birbirlerine benzerlik ... -
Vertical versus shared e-leadership approach in online project-based learning: a comparison of self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes
(Springer, 2020)Çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede dikey ve paylaşılan e-liderlik yaklaşımı: Öz-düzenleyici öğrenme becerileri, motivasyon ve grup işbirliği süreçlerinin karşılaştırılması Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi proje tabanlı ... -
Vertical versus shared e-leadership approach in online project-based learning: a comparison of self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes
(Springer, 2020)The purpose of this research is to examine the effect of vertical and shared e-leadership approaches on self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes (group cohesion, group atmosphere, and ... -
Virtual reality in medical education
(IGI Global, 2020)Virtual Reality in Medical Education The aim of this research is to examine students’ acceptance and use of virtual reality technologies in medical education. Within the scope of the research, a questionnaire consisting ...