dc.description.abstract | Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen 32 maddelik iyi bir öğretmenin özelliklerine göre öğretmen sevgi, saygı, sorumluluk, adalet, yardımseverlik, doğruluk-dürüstlük, güven, özgüven, hoşgörü, alçakgönüllülük, empati, kanaatkarlık, çalışkanlık ve sabır özelliklerini taşıyan kişidir (MEB,2012). Öğretmenin sahip olduğu bu değerler eğitim öğretim sürecinde formal ve ya informal yollarla öğrenciye aktarılacaktır. Bu nedenle değerler eğitiminde ilk aşama bu eğitimi verecek olan öğretmenlerimizin sahip oldukları değerleri kuvvetlendirmek olmalıdır. Bu çalışma ülkemizde eğitim fakültelerinde öğretim gören öğrencilerin sahip oldukları değerleri sosyal medya kullanımları üzerinden tespit etmeyi amaçlamaktadır. Sosyal medya bilginin kolaylıkla ulaşıldığı, kullanıcılarının aktif bir biçimde sahip oldukları her şeyi paylaşabildikleri bir platformdur (Babacan, Haşlak ve Hira, 2011). Bu nedenle kişilerin değer tespiti için sosyal medya paylaştıkları söylemlerinin nitel araştırma türlerinden söylem analiziyle incelenmesi düşünülmüştür. Çalışma grubu eğitim fakültesinde öğrenim gören 20 öğrenciden oluşmaktadır. Bulgular araştırmacılar tarafından hazırlanan değerler rubriğine göre kategorileştirilmiş hazırlanan ölçek için uzman görüşü alınmıştır. Çalışmanın geçerlik ve güvenirliği kodlayıcılar arası uyum ile %87 olarak tespit edilmiştir. Yordanan 23 değere katılımcılar şu sırada önem vermektedirler: sevgi, mutluluk, özgüven, güven, dostluk, duyarlılık, iyi niyet, saygı, sorumluluk, adalet, doğruluk-dürüstlük, ulusal değerler, fedakarlık, çalışkanlık, teşekkür-takdir, özeleştiri, empati, sabır, kanaatkarlık, yardımseverlik, alçakgönüllülük, sağlık, hoşgörü. Yapılan çalışmalarda (Oğuz, 2012; Şen & Erişen, 2002; Yazıcı, 2006) en önemli öğretmen özellikleri arasında sabır, hoşgörü ve sevgi bulunduğu düşünüldüğünde öğretmen adaylarına sabır ve hoşgörü değerlerinde eğitimler düzenlenmesi önerilmektedir. | en_US |