Show simple item record

dc.contributor.authorAltay, Ahmet
dc.date.accessioned2019-03-13T12:59:20Z
dc.date.available2019-03-13T12:59:20Z
dc.date.issued2018-11-25
dc.identifier.citationAltay, A.. (2018). Bilgi Toplumu’na Geçiş Sürecinde Kütüphaneleri Yeniden Düşünmek ve Tasarlamak. A. Şenkal (Yay. Haz.), Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi 8-9 Kasım 2018 Kocaeli Tam Metin Bildiri Kitabı içinde (ss. 1-13). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/975
dc.description.abstractBilgi Toplumu’na geçiş süreciyle birlikte dünyamız sosyal, kültürel, siyasi ve ekonomik alanlarda çok hızlı ve büyük bir değişimin içerisine girmiştir. Bu değişim ve dönüşüm süreci bütün toplumsal yapı ve kurumları etkilemektedir. Bu süreçten etkilenen kurumlardan biri de bilginin toplandığı, saklandığı, hizmete sunulduğu, odağında bilginin bulunduğu ve nihai amacı kullanıcılarının bilgi gereksinimini karşılamak olan kütüphanelerdir. Kütüphaneler eğitim, kültür ve araştırma işlevleri olan toplumsal kuruluşlardır. Toplumsal kuruluşlar hem içinde bulunduğu toplumda yaşanan değişimden etkilenen hem de bu değişimi etkileyen kurumlardır. Kütüphaneler de Bilgi Toplumu’nda yaşanan değişim ve dönüşüm sürecinden hem etkilenmişler hem de bu değişim ve dönüşüm sürecini etkilemişlerdir. Bilgi Toplumu’na geçiş süreciyle birlikte kütüphanelerin temel hizmetleri olan kullanıcı hizmetleri, teknik hizmetler ve yönetsel hizmetlerde köklü değişimler yaşanmıştır. Bu süreçte kütüphanelerin temel unsurları olan kullanıcı, derme, bina, personel ve bütçe de yeni bir bakış açısıyla, Bilgi Toplumu’nun ve bilgi teknolojilerinin getirdiği yenilikler doğrultusunda yeniden tanımlanmak, yapılandırmak zorunda kalmışlardır. Bu çalışmada Bilgi Toplumu olgusunun genel bir değerlendirmesi yapılarak, Bilgi Toplumu’na geçiş sürecinde kütüphanelerin temel hizmetlerinde ve unsurlarında yaşanan değişim ve dönüşümler ele alınmıştır. Çalışmada ayrıca kütüphane kurumunun Bilgi Toplumu’nun gelişmesi ve şekillenmesindeki rol ve önemine de dikkat çekilmiştir. Çalışmanın sonuç bölümünde ise kütüphaneler de Bilgi Toplumu’na geçiş süreciyle birlikte yapılması gereken uygulama ve çalışmalar konusunda öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKocaeli Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi Toplumuen_US
dc.subjectKütüphaneen_US
dc.subjectKütüphane Hizmetlerien_US
dc.subjectKütüphane Unsurlarıen_US
dc.subjectBilgi Teknolojilerien_US
dc.subjectInformation societyen_US
dc.subjectLibraryen_US
dc.subjectLibrary servicesen_US
dc.subjectLibrary elementsen_US
dc.subjectInformation technologiesen_US
dc.titleBilgi Toplumu’na geçiş sürecinde kütüphaneleri yeniden düşünmek ve tasarlamaken_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalUluslararasıI Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabıen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID20979en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage13en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record