Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.date.accessioned2019-03-13T13:51:15Z
dc.date.available2019-03-13T13:51:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationYilmaz, M. (2018). Ucretli Ogretmenlerin Karsilastiklari Sorunlar. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 12(25), 102-116. doi:10.29329/mjer.2018.153.6en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/981
dc.description.abstractEğitim faaliyeti, sadece öğrenilmesi gereken bilginin aktarıldığı mekanik bir süreç olmayıp, insan ilişkilerinin de yer alması gereken etkileşimli bir süreçtir. Bu nedenle kullanılacak eğitim materyali ne olursa olsun, öğretmenin eğitimdeki rolü önemini korumaktadır. Eğitim sisteminin başarısı, sistemi işletecek olan öğretmenlerin niteliklerine bağlıdır. Ülkemizde öğretmen istihdamında kadrolu, sözleşmeli, ücretli öğretmenlik gibi farklı uygulamalar görülmektedir. Bu çalışma ücretli çalışan öğretmenlerin çalışmaları sırasında karşılaştıkları sorunlarla ilgili görüşlerini değerlendirilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bartın ilinde, farklı kademe ve okullarda çalışan 30 ücretli çalışan öğretmen oluşturmaktadır. 30 katılımcı ile Bartın il merkezinde çalışan tüm ücretli öğretmenlere ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel model kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ücretli çalışan öğretmenlere görüşme formu hazırlanmıştır. Verilerin analizinde, verilen cevapların frekanslarına bakılıp yüzdeleri alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şöyledir: Genel olarak ücretli çalışan öğretmenler, aldıkları ücretin yeterli olmadığını ve özlük haklarının bulunmadığını belirtmişlerdir. Geçici öğretmen olarak çalışmanın motivasyonlarını olumsuz etkilediğini, kadroya geçmeyle ilgili kaygılarının yüksek olduğunu, çalıştıkları okullarda huzurlu hissetmediklerini, kendi alanı dışında çalışmanın uygun olmadığını ve sürekli öğretmen değişikliğinin öğrenci başarısını olumsuz yönde etkilediğini ifade etmişlerdir.en_US
dc.description.abstractEducation activity, just need to learn it is not a mechanical process in which information is transferred, is an interactive process in which human relations must also take place. Therefore regardless of the educational material to be used, the role of the teacher in education remains important. The success of the education system, depends on the characteristics of the teachers will operate the system. In our country, different practicessuch as permanent, contracted, paid teachers are seen in teacher employment. The aim of this work is faced problems of the substitute teachers during the work. In the Bartın this researchs of the work groups part by 30 substitute teachers. It hasbeen tried to reach allsubstituteteachersin Bartın city center working with 30 participants.Descriptive model used in qualitative research process in the researchs.Interview form was prepared for data collecting tool about the substitute teachers. Analyzis of the data the frequencies of the answers given were taken into the percent. Results of the researchs we have some evidence like; substitute teachers are dissatisfied with their salary and they havent got their employee rights. They explained themselfs like; It effects their motivations negative they feel anxiety for the future they feel restless in the school.They think its not appropriate to work in different department and the students are become unsuccessful as a results of the constently changing teacher.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.29329/mjer.2018.153.6en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectÜcretli öğretmenen_US
dc.subjectKadrolu öğretmenen_US
dc.subjectPermanent teacheren_US
dc.subjectSubstitute teacheren_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleÜcretli öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlaren_US
dc.title.alternativeThe challenges that substituteteachers faceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitimen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage102en_US
dc.identifier.endpage116en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster