Başlık için Enstitüler listeleme
Toplam kayıt 961, listelenen: 612-631
-
Orman kadastro komisyonlarının performanslarına göre ahs tekniğiyle önceliklendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-29)Bu çalışma; çok boyutlu ve çok kriterli bir yaklaşımla, Bartın ilinde çalışan orman kadastro komisyonlarının ağırlıklandırılmış kısıtlar, teknik ve yönetsel kriterler dahilinde performanslarını ve buna göre önceliklerini ... -
Ormancılık çalışmalarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları: Karabük Orman İşletme Müdürlüğü örneği
(Bartın Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-29)Yeryüzünün önemli tabii kaynaklarından biri ormanlardır. Ormanlar kendine has özelliklerinden dolayı, birçok faaliyet alanını içinde barındırmaktadır. Bu alandaki çalışmalar, genel olarak, orman yangınlarıyla mücadele, ... -
Ormancılıkta örgütsel ve yönetsel başarıyı etkileyen faktörler
(Bartın Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010-01)Bu çalışma, Çevre ve Orman Bakanlığının Zonguldak ve Kastamonu yöresindeki ormancılık birimlerinden hareketle Türkiye ormancılığının mevcut örgüt yapısını ve çağdaş ormancılık anlayışına göre olması gereken örgüt yapısını ... -
Ormansızlaşmanın küresel iklim değişikliğine etkilerinin hukuksal boyutlarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Günümüzde küresel iklim değişikliği bütün Dünya’yı tehdit eden, önemli bir sorun halindedir. Bu durumun bilimsel kanıtlarla ortaya koyulmasının ardından birçok ülke konunun öneminin farkına varmış, iklim değişikliğinin ... -
Orta Çağ Bağdat'ında bilginin intikali (800-1258)
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Eğitim kişide istenilen yönde kalıcı davranış değişikliği meydana getiren olgu diye tanımlanmıştır. Eğitimin merkezinde insan vardır. İnsan bu dünyaya öğrenerek mükemmele ulaşmak için gönderilmiştir. Bu durumda da bilgi ... -
Orta ve büyük ölçekli mobilya işletmelerinin inovasyon yeteneklerinin belirlenmesi: Marmara, Ege ve İç Anadolu bölgesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Türkiye mobilya sektörü sağladığı istihdam, üretim olanakları ve yarattığı katma değer açısından ülke ekonomisine büyük katkısı olan en önemli sektörlerden biridir. Teknolojinin hızla gelişmesi ile birlikte son yıllarda ... -
Ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri, vücut kompozisyonu, fiziksel benlik algısı ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-22)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri, vücut kompozisyonu, fiziksel benlik algısı ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Ayrıca, bu çalışmada fiziksel ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin bilişsel ve üst bilişsel matematiksel modelleme yeterliklerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-15)Bu tez çalışmasının amacı ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin bilişsel ve üst bilişsel modelleme yeterliklerinin incelenmesidir. Ayrıca başarı seviye “düşük” ve “yüksek” gruplarda modelleme yeterliklerinin nasıl olduğunun ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin hak, sorumluluk ve katılımcılık bağlamında vatandaşlık bilincine ilişkin görüşlerinin hammond modeliyle değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-31)Vatandaşlık eğitiminin amacı; vatandaşlığın tüm boyutlarını (kimlik, haklar, sorumluluklar, katılımcılık) kapsayacak şekilde, bilgi, beceri, değer ve tutumlara ilişkin eyleme geçmeyi de içeren vatandaşlık bilincine sahip ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin veri işleme öğrenme alanına ilişkin problem kurma becerilerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-27)Bu araştırmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin veri işleme öğrenme alanına ilişkin problem kurma becerilerinin incelenmesidir. Araştırmada öğretmenlerin kurdukları problemler derinlemesine incelendiğinden nitel ... -
Ortaokul öğrencilerinin (5.sınıf) öğrenme ve çalışma sorumluluğuna ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden açımlayıcı desen kullanılmıştır. Araştırma evrenini Bartın ili ... -
Ortaokul öğrencilerinin bilgi güvenliği ve etik farkındalığı
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023-09-15)Ortaokul öğrencilerinin bilgi güvenliği ve etik farkındalığı üzerine yapılan bu araştırmanın amacı ortaokul seviyesinde yer alan öğrencilerin bilgi güvenliği ve etik farkındalıklarının hangi düzeyde olduğunu ortaya ... -
Ortaokul öğrencilerinin ekolojik vatandaşlık düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Vatandaşlık bilincinin oluşturulmasında sosyal bilgilere yüklenen misyon dolayısıyla vatandaşlık eğitimine yönelik birçok araştırmanın yapıldığı fakat yeni bir kavram olması dolayısıyla “ekolojik vatandaşlık” bilincinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri öğretiminde yapılandırmacı öğrenme ortamına yönelik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarı açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri öğretiminde yapılandırmacı öğrenme ortamına yönelik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarı açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama ... -
Ortaokul öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme seviyelerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin öznel, geçişken, informel niceliksel ve sayısal seviyelerindeki olasılıksal akıl yürütmelerini incelemektir. Ayrıca bu araştırmada öğrencilerin olasılıksal akıl yürütmelerinin ... -
Ortaokul seçmeli bilim uygulamaları dersinin program, içerik ve uygulama yönüyle değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-11)Bu çalışmada, 2012-2013 öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan seçmeli Bilim Uygulamaları dersinin program, içerik ve uygulanma durumları bu derse giren öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Araştırmada ... -
Ortaokul seviyesindeki öğrenci performanslarının MARS modeli ile incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, parametrik olmayan regresyon yöntemlerinden, çok değişkenli uyarlanabilir regresyon eğrileri (Multivariate Adaptive Regression Splines – MARS) modellemesi kullanılmıştır. MARS modeli kullanılarak, makine ... -
Ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-17)Bu çalışmanın amacı ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamaları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde 10 farklı ortaokulda görev yapan 42 öğretmenle ... -
Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (İstanbul ili örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacını; ortaöğretim 9. sınıflarında eğitim ve öğretim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının, cinsiyet değişkenine göre, okul türü değişkenine göre, ailenin eğitim durumu ve aylık gelir ... -
Ortaöğretim kademesinde öğrenim gören karate sporcularının serbest zaman doyum ve sosyal fiziki kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırma, ortaöğretim kademesinde öğrenim gören karate sporcularının serbest zaman doyum ve sosyal fiziki kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, mevcut durumu ortaya çıkartmayı ...