Yazar "Yılmaz, Ramazan" için Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 67, listelenen: 21-40
-
Examining the relationship between digital game preferences and computational thinking skills
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yıldız Durak, H. (Contemporary Educational Technology, 2017)Bu araştırmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasındaki bilgi işlemsel düşünme becerilerinin, oynadıkları dijital oyunların türüne göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, ... -
Examining secondary school students’ safe computer and ınternet usage awareness: an example from Bartın province
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba; Karademir, Tuğra (2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Examining the relationship between pre-service teachers’ educational technology and material development competency and their techno-pedagogical competency
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba (2017)Although digital technologies signify innovation and prestige, adopting such technology in teaching praxis requires deeperunderstanding and examination of technology integration with different variables. This study examines ... -
Exploring the role of e-learning readiness on student satisfaction and motivation in flipped classroom
Yılmaz, Ramazan (Computers in Human Behavior, 2017)Ters yüz sınıf modelinde, öğrenci doyum ve güdülenmesinde yaşanan azalma sık görülen sorunlar arasındadır. Bu sorunlar ters yüz sınıf modelinin verimliliğini azaltabilmektedir. Ters yüz sınıf modelinde öğrenci doyum ve ... -
The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis, 2019)Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ... -
The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning
Yılmaz, Ramazan; Keser, Hafize (Sage, 2017)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ... -
Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Elsevier, 2019)Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ... -
The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Taylor & Francis, 2016)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ... -
Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ... -
Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Sezer, B. (Eric, 2013)Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020-06-15)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması
Kılıç Çakmak, Ebru; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015-01-01)Bu araştırmanın amacı, Hofer ve Pintrich (1997) tarafından ortaya konulan kişisel epistemolojik inançlar modeline dayalı olarak Bråten, Strømsø ve Samuelstuen (2005) tarafından geliştirilen ve daha sonra Strømsø ve Bråten ... -
Knowledge sharing behaviors in e-learning community: exploring the role of academic self-efficacy and sense of community
Yılmaz, Ramazan (ScienceDirect, 2016)Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme topluluğundaki üniversite öğrencilerinin, bilgi paylaşım davranışları (BPD), akademik öz-yeterlikleri (AÖ) ve topluluk hisleri (TH) arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma, ... -
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis Online, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Learning management system acceptance scale (LMSAS): A validity and reliability study
Sezer, Barış; Yılmaz, Ramazan (The Australasian Journal of Educational Technology is the journal of ASCILI, 2019-04-01)The present study aimedto develop a measurement tool that will enablea valid and reliable measurement of students’ acceptance levels within the framework of the unified theory of acceptance and use of technology model ... -
Lise öğrencilerinin güvenli bilgisayar ve internet kullanım farkındalıklarının incelenmesi: bartın ili örneği
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba; Karademir, Tuğra (2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Matematik ve geometri eğitimi alanında artırılmış gerçeklik ile ilgili yayınlanmış makalelerin sistematik olarak incelenmesi
Çetintav, Gülay; Yılmaz, Ramazan (Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2022)Çağın ihtiyaçları düşünüldüğünde problem çözen, yaratıcı düşünen, akıl yürüten, muhakeme ve ilişki kuran bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu beceriler matematik ile ilişkilidir. Ancak ülkemizin ulusal ve uluslararası ... -
Öğrencilerin akademik kariyer hedefi seçiminde etkili olan faktörlerin veri madenciliği yöntemi ile belirlenmesi: Bartın başarı takip araştırması sonuçları üzerine bir inceleme
Özeren, Eren; Çiloğlu, Tahsin; Yılmaz, Ramazan; Özeren, Ahmet (2020)Bu araştırmanın amacı; Bartın Öğrenme Süreçlerinin İzlenmesi Projesi kapsamında uygulanan öğrenci anketinden elde edilen verilerden yararlanılarak 9. sınıfta okuyan 735 öğrencinin, kariyer seçimleri üzerinde etkili olan ... -
Öğretim elemanları e-öğrenmeye hazır mı? Öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşlukları üzerine bir araştırma
Yılmaz, Ramazan (Yükseköğretim Dergisi (TÜBA-HER), 2022)With the Covid-19 pandemic, both schools affiliated with the Ministry of National Education (MoNE) and in higher education institutions have switched to online distance education in Türkiye, as in the rest of the world. ...