Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYazıcı, Aslı
dc.contributor.authorYazıcı, Sedat
dc.date.accessioned2019-05-17T09:07:08Z
dc.date.available2019-05-17T09:07:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1205
dc.description.abstractBu araştırmanın ana problem cümlesi “Felsefe öğretim üyelerinin değerlendirmesine göre, çağdaş Batı felsefesinin temel klasikleri nelerdir?” sorusudur. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de devlet ve vakıf üniversitelerinin farklı fakülte ve bölümlerinde felsefe alanında eğitim veren öğretim üyeleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracında çağdaş felsefenin toplam 84 klasiğine yer verilmiş, katılımcılardan bu klasiklerden beşini önem sırasına göre belirlemeleri istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, toplam 33 eser 10 kez veya daha fazla sayıda öğretim üyesi tarafından tercih edilmiştir. Çağdaş felsefenin klasiği olarak Heidegger’in Varlık ve Zaman (56 kez) adlı eseri katılımcıların en fazla tercih ettiği klasik olmuştur. Onu Wittgenstein’ın Felsefi Soruşturmalar (41 kez) adlı eseri, T. Kuhn’un Bilimsel Devrimlerin Yapısı (41 kez) ve yine Wittgenstein’ın TractatusLogico-Philosophicus (37) adlı eserleri izlemiştir. Öğretim üyelerinin klasik tercihlerinin ilgi ve çalışma alanına göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Ders programlarında ve içeriklerinde felsefenin ana klasiklerine yer vermek felsefe eğitiminin önemli bir parçasıdır. Öğretim üyelerinin gözünde çağdaş felsefenin klasiklerinin neler olduğunun tespit edilmesi ülkemizde yürütülen felsefe eğitiminin içeriğinin tanınmasına ve mevcut eğitim programlarının ve ders içeriklerinin değerlendirilmesine katkı sağlayacak niteliktedir. Bu çalışmada elde edilen bulgular Kuzey Amerika’da yapılmış benzer bir çalışmayla karşılaştırılarak akademik felsefe eğitimimizin uluslararası boyutu belirlenmeye çalışılmış; ülkemizde mevcut felsefi eğilen_US
dc.description.abstractThis paper is about the classics of contemporary philosophy. The research question of the study was this: “What are the classics of contemporary philosophy according to perceptions of Turkish philosophy academics?” Quantitative research method was used in the study. The universe of the study consists of philosophy faculty members working in both state and private university departments. The sample statistically well represents the universe. Date was collected by the research team in face to face meetings insome universities, and through Google docs by emailing the questionnaire to the faculty members. The participants consist of 111 philosophy academics, 81 were male and 29 were female. The questionnaire consists of 84 major classics of contemporary philosophy, and some demographic questions. In total, 33 classics were chosen more than ten times. Given the perceptions of Turkish philosophy academics, Heidegger’s Being and Time(chosen 56 times) was found the most important classics of the contemporary philosophy. It was followed by Wittgenstein’s Philosophical Investigations(41 times), T. Kuhn’s The Structure of Scientific Revolutions(41 times) and Wittgenstein’s Tractatus-Logico-Philosophicus(37 times). The inclusion of philosophy classics within educational programs and course syllabus is an important part of philosophy education. The findings of this study can make substantial contribution to our understanding of the content of philosophy education, the evaluation of existing educational programs in Turkey. Findings are compared with the results of a similar study conducted in the USA and Canadian universities, and some comments are made regarding philosophy education and research interests in Turkish universitiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTurkish Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9937en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFelsefe eğitimien_US
dc.subjectFelsefe klasiklerien_US
dc.subjectÇağdaş felsefeen_US
dc.subjectTürk felsefesien_US
dc.subjectPhilosophy educationen_US
dc.subjectPhilosophy classicsen_US
dc.subjectContemporary philosophyen_US
dc.subjectTurkish philosophyen_US
dc.titleÇağdaş felsefenin klasikleri: felsefe öğretim üyelerinin tercihleri üzerine nicel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe classics of contemporary philosophy: a quantitative study on the choices of Turkish philosophy academicsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studiesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage807en_US
dc.identifier.endpage824en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster