Show simple item record

dc.contributor.authorYazıcı, Aslı
dc.date.accessioned2019-06-24T06:54:37Z
dc.date.available2019-06-24T06:54:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1496
dc.description.abstractBu makalede William James’in ‘Duygu Nedir?’ adlı çalışmasında savunduğu ‘duyuşsal duygu kuramı’ ile Descartes’ın Ruhun Tutkuları adlı eserinde ortaya koyduğu ‘fizyolojik duygu kuramı’ arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenmiştir. Birçok çağdaş yorumcu duyguyu fiziksel duyumsamalar yoluyla tanımladığı için James’in kuramını Kartezyen duygu kuramı geleneği içinde değerlendirir. Ancak, Descartes’ın duygu kuramı tamamen onun ikici görüşüne dayanır. Buna göre, bir duygu durumunda duygunun fiziksel ve zihinsel durumları ontolojik olarak birbirlerinden ayrıdırlar ama duygu fiziksel durum ve zihinsel durum arasındaki nedensel etkileşimin sonucu ortaya çıkar. James’in duygu kuramı ise zihin-beden sorununun getirdiği nedensel öncelik sorununa maruz değildir. Çünkü James’e göre, bir duygu durumunun zihinsel ve fiziksel durumları özdeş olduğundan onlar arasında nedensel bir sıralama ve öncelik söz konusu değildir. Bu ayrımı görmeksizin James’in Kartezyen duygu kuramına yaptığı düzeltmeyi ve çağdaş duygu anlayışına getirdiği katkıyı açıklamak mümkün değildir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDescartesen_US
dc.subjectWilliam Jamesen_US
dc.subjectFizyolojik duygu kuramıen_US
dc.subjectDuyuşsal duygu kuramıen_US
dc.titleWilliam James’in Descartes’in duygu kuramına eleştirisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage17en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record