Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYazıcı, Aslı
dc.contributor.authorYazıcı, Sedat
dc.date.accessioned2019-06-27T07:05:31Z
dc.date.available2019-06-27T07:05:31Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1531
dc.description.abstractSaygı, en temel değerlerden biri olmasına karşın bu değer üzerine ulusal ve uluslararası literatürde yapılmış sınırlı düzeyde uygulamalı çalışma mevcuttur. Bu makalenin iki amacı vardır. Birincisi, saygı değerinin kuramsal açıdan kozmopolitan (evrenselci) ve komüniteryan (cemaatçi) boyutlarını değerlendirmek; ikincisi ise kuramsal olarak bu iki boyuta dayanan bir Saygı Ölçeği (SÖ) geliştirerek geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Çalışmanın kuramsal kısmında kozmopolitan ve komüniteryan yaklaşımların ben anlayışları ve bunun değer anlayışına nasıl yansıyabileceği üzerine değerlendirmeler yapılmış; bu iki yaklaşımın saygı değeri ile ilişkisi temellendirilmeye çalışılmıştır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmanın uygulama kısmı iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada madde havuzu oluşturularak toplam 221 lisans öğrencisi üzerine uygulanmıştır. Bu uygulama verileri doğrultusunda ölçekte yer almasına karar verilen maddeler ikinci aşamada iki farklı üniversitede toplam 238 öğrenci üzerine uygulanarak ölçeğin nihai geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Elde edilen bulgular altı faktörlü bir sonuç vermesine karşın 17 madde iki faktörlü bir çözüme zorlandığında ölçeğin kuramsal olarak öngörülen iki boyutluluğunun doğrulandığı görülmüştür. İki faktörün toplam varyansı açıklama oranı % 41.48 olarak bulunmuştur. Her iki boyut için faktör yüklerinin .606-.818 ile .415-.600 arasında olduğu görülmüştür. Ölçeğin iki boyutlu yapısı Scree Plot testinde de açıkça ortaya çıkmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık güvenirlik değeri toplam ölçek için .73, kozmopolitan faktör için .87 ve komüniteryan faktör için .62 olarak bulunmuştur. Felsefi kuram ve yaklaşımların deneysel ve uygulamalı çalışmalarla incelenmesi çağdaş felsefede yeni bir çalışma alanı olarak henüz gelişme aşamasındadır. Bu çalışma, hem bu açıdan hem de değer eğitimi araştırmalarıyla ilgili literatüre katkı sağlama potansiyeline sahiptir.en_US
dc.description.abstractAlthough respect is a core value that plays central role in variety kinds of human interrelationships and human life in general, it is a neglected topic in academic studies. The aim of this paper is twofold. First, we theoretically and conceptually discussthe concept of respect, and describe its dimensions. Second, the paper provides empirical evidence that cosmopolitan and communitarian aspects are two basic dimensions of respect. Quantitative method was used in the study. We conducted two separate studied for item development and initial score validation. The first one was conducted on 221 college students. After statistical analysis, 20 items with higher factor structure correlations and item-total correlations were chosen for the revised scale. The second study was conducted on 238 university students. The results revealed a six-factor structure. In a forced two factors solution, the factor loading of 17 items were loaded at .40 or above. 17 items accounted for 41.480 % of the variance, and there were nocross-loading item. Factor loadings of the cosmopolitan and the communitarian dimensions were found between .606-.818, and .415-.600 respectively. The alleged two dimensionality of the scale was also evident from the Scree Plot Test. Internal consistency reliability measured via Cronbach’s Alpha was found .73 for total 17 items, and .87 and .62 for cosmopolitanism and the communitarianism factors respectively. Given the findings of this study, the Respect Scale (RS) can be considered as a valid and reliable instrument for the cosmopolitan and the communitarian respect attitudes. Recently, there has been an increasing interest toward applied philosophy in which philosophical theories and approaches are empirically examined and applied to practical questions.This paper can make some academic contributions to the existing literature in this regard.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTurkish Studiesen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.9079en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectSaygı ölçeğien_US
dc.subjectKozmopolitanizmen_US
dc.subjectKomüniteryanizmen_US
dc.titleSaygı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA study on the reliability and validity of the respect scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studiesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage769en_US
dc.identifier.endpage780en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster