Show simple item record

dc.contributor.authorÜztemur, Servet
dc.contributor.authorAvcı, Görkem
dc.contributor.authorArıkan, Birsel
dc.date.accessioned2023-06-21T09:12:20Z
dc.date.available2023-06-21T09:12:20Z
dc.date.issued2022-01-24
dc.identifier.citationÜztemur, S., Avcı, G., Arıkan, B. (2022). Kamu spotları ve zorunlu yayınları eğitimde kullanmak: Sosyal bilgiler öğretim programı özelinde ilişkilendirmeler. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(47), 41-61tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16175
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; kamu spotu/zorunlu yayınlar ile sosyal bilgiler öğretim programı arasındaki ilişkileri ortaya koyarak bu yayınların sosyal bilgiler öğretim programına nasıl ve ne şekilde sirayet ettiğini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden keşfedici araştırma modeline göre desenlenen araştırmada toplam 54 zorunlu yayın ve 40 kamu spotu, 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’yla ilişkisi bağlamında doküman analizine tabi tutulmuştur. Kamu spotları ve zorunlu yayınlara RTÜK web sitesinden ve sosyal paylaşım sitelerinden ulaşılmıştır. Araştırma kapsamındaki kamu spotları/zorunlu yayınlar betimsel analize tabi tutularak sosyal bilgiler öğretim programının kazanım, öğrenme alanı, değer, özel amaçlar ve becerileriyle ilişkileri açısından incelenmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kamu spotu/ zorunlu yayınları derslerine entegre ederek kullanabileceklerini söylemek mümkündür. Bu bağlamda sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde kamu spotu/zorunlu yayınlarının güncellik durumunu göz önüne alarak takibini yapması ve konu-içerik eşleştirmesi yaparak kullanmaları önerilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThis research aims to determine the relationship between public service announcements/obligatory broadcasts and social studies curriculum and how and in what ways these broadcasts affect the social studies curriculum. A total of 54 obligatory broadcasts and 40 public service announcements were subject to document analysis in the context of their relationship to the 2018 social studies curriculum in the research, which was designed explorative qualitative research methods. Public service announcements and obligatory publications were accessed from the RTUK website and social networking sites. Public service announcements and obligatory broadcasts within the scope of the research were analyzed in terms of their relationship with the learning objective, learning domain, value, specific goals, and skills of the social studies curriculum. This research suggests that social studies teachers can use these broadcasts by integrating them into their courses. In this context, it is recommended that social studies teachers follow up public service announcements/obligatory broadcasts about their lessons by taking into account their up-to-dateness and use them through matching course subject and content.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.875457tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKamu spotutr_TR
dc.subjectZorunlu yayıntr_TR
dc.subjectRTÜKtr_TR
dc.subjectSosyal bilgiler öğretim programıtr_TR
dc.subjectSocial studiestr_TR
dc.subjectPublic service spotstr_TR
dc.subjectObligatory broadcaststr_TR
dc.subjectRTUKtr_TR
dc.subjectSocial studies curriculumtr_TR
dc.titleKamu spotları ve zorunlu yayınları eğitimde kullanmak: Sosyal bilgiler öğretim programı özelinde ilişkilendirmelertr_TR
dc.title.alternativeUsing public service announcements and obligatory broadcasts in education: Associations in social studies curriculumtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-4489-1613tr_TR
dc.identifier.volume25tr_TR
dc.identifier.issue47tr_TR
dc.identifier.startpage41tr_TR
dc.identifier.endpage61tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record