Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin en büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat konusundaki bilgi oluşturma süreçlerinin ı̇ncelenmesi

Thumbnail
View/Open
8.3. 3662076.pdf (1.463Mb)
Date
2017-11-03
Author
Çubukluöz, Özlem
Adıgüzel, Tuba
Gökkurt Özdemir, Burçin
Akkaya, Recai
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin EBOB ve EKOK kavram- larını RBC+C modeli çerçevesinde bilgiyi soyutlama süreçlerini incelemektir. Bu çalışmanın sonuçlarının, öğrencilerin bir sayının asal çarpanları ile bölenleri ara- sındaki ilişkiyi ve EBOB, EKOK kavramları bilgisini oluşturma sürecini olumlu yönde etkileyeceği düşünülmüştür. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden öğretim deneyi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem araştırmacıların öğrencilerin zihinsel süreçlerine dâhil olmalarına ve matematiksel öğrenmelerini birinci elden deneyimlemelerine fırsat vermiştir. Öğrencilerin hazırlanan etkinliklerle EBOB ve EKOK kavramları bilgisine ulaşma süreçleri tanıma, kullanma, oluşturma, pekiştirme, bilişsel eylem adımlarına göre incelenmiştir. Veri toplama aracı ola- rak araştırmacı tarafından her bir eylem adımı kapsamında araştırma problemleri hazırlanmıştır. Etkinlikler sırasında öğrencilerin anlamlandırmakta başlangıçta zorlandıkları EBOB ve EKOK kavramlarını etkinlik sonunda daha kolay yorumlayabildikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilgiye kendilerinin ulaşması ve bilginin içe içe olan ilişkisini fark etmeleri sonucu etkinlik sırasında istekli olmalarını sağladığı, grup çalışması halinde yapıldığından öğrenciler arasındaki başarı seviye farkının ortadan kalktığı ve öğrencilerin eş değer öğrenmeler edindiği tespit edilmiştir.
URI
http://hdl.handle.net/11772/1620
Collections
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [22]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.