Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇubukluöz, Özlem
dc.contributor.authorAdıgüzel, Tuba
dc.contributor.authorGökkurt Özdemir, Burçin
dc.contributor.authorAkkaya, Recai
dc.date.accessioned2019-07-10T05:45:59Z
dc.date.available2019-07-10T05:45:59Z
dc.date.issued2017-11-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1620
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin EBOB ve EKOK kavram- larını RBC+C modeli çerçevesinde bilgiyi soyutlama süreçlerini incelemektir. Bu çalışmanın sonuçlarının, öğrencilerin bir sayının asal çarpanları ile bölenleri ara- sındaki ilişkiyi ve EBOB, EKOK kavramları bilgisini oluşturma sürecini olumlu yönde etkileyeceği düşünülmüştür. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden öğretim deneyi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem araştırmacıların öğrencilerin zihinsel süreçlerine dâhil olmalarına ve matematiksel öğrenmelerini birinci elden deneyimlemelerine fırsat vermiştir. Öğrencilerin hazırlanan etkinliklerle EBOB ve EKOK kavramları bilgisine ulaşma süreçleri tanıma, kullanma, oluşturma, pekiştirme, bilişsel eylem adımlarına göre incelenmiştir. Veri toplama aracı ola- rak araştırmacı tarafından her bir eylem adımı kapsamında araştırma problemleri hazırlanmıştır. Etkinlikler sırasında öğrencilerin anlamlandırmakta başlangıçta zorlandıkları EBOB ve EKOK kavramlarını etkinlik sonunda daha kolay yorumlayabildikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilgiye kendilerinin ulaşması ve bilginin içe içe olan ilişkisini fark etmeleri sonucu etkinlik sırasında istekli olmalarını sağladığı, grup çalışması halinde yapıldığından öğrenciler arasındaki başarı seviye farkının ortadan kalktığı ve öğrencilerin eş değer öğrenmeler edindiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Eğitim Bı̇limleri ve Sosyal Bı̇limler Sempozyumuen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectSoyutlamaen_US
dc.subjectRbc+c soyutlama modelien_US
dc.subjectEBOBen_US
dc.subjectEKOKen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf öğrencilerinin en büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat konusundaki bilgi oluşturma süreçlerinin ı̇ncelenmesien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalUluslararası Eğitim Bı̇limleri ve Sosyal Bı̇limler Sempozyumuen_US
dc.identifier.startpage823en_US
dc.identifier.endpage824en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster