Show simple item record

dc.contributor.authorAvcı, Özkan
dc.contributor.authorSürücü, Çağrı
dc.date.accessioned2024-06-10T11:37:30Z
dc.date.available2024-06-10T11:37:30Z
dc.date.issued2024-05-19
dc.identifier.citationAvcı, Ö. ve Sürücü, Ç. (2024). "Konaklama İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerileri Üzerine Bir Araştırma". 12. Uluslararası Başkent Sosyal, Beşeri, İdari ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 09-11 Mayıs, s.533-542, Ankara/Türkiyetr_TR
dc.identifier.isbn9786256879584
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16397
dc.description.abstractİletişim, işletmelerin kültürünü oluşturmaktadır. Açık ve destekleyici iletişim ortamları, çalışanların kendilerini ifade etmelerini, fikirlerini paylaşmalarını ve işletmelerde daha mutlu ve motive olmalarını sağlamaktadır. Konaklama işletmelerinde çalışanlar, misafirlerle ve diğer çalışanlarla sürekli iletişim halinde olmaktadır. Etkili iletişim becerilerine sahip olmak, konaklama işletmesi çalışanlarının işlerinin başarısı için önem arz etmektedir. Bu becerilerin geliştirilmesi, misafir memnuniyetinin artmasına, işletme verimliliğinin yükselmesine ve işyerinde daha az stres yaşanmasına katkıda bulunacaktır. Bu kapsamda yapılan araştırmada Bartın ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde çalışan bireylerin iletişim becerilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırma da nicel araştırma yöntemi benimsenmiş ve araştırmanın verileri yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS istatistik paket programı ile yapılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda yapılan varyans analizi sonucunda konaklama işletmesinde çalışanlarının iletişim becerilerine katılım düzeylerinin yaş ve gelir seviyelerine göre istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulguları, konaklama işletmelerinde çalışanların iletişim becerilerini geliştirmek için yaş ve gelir seviyelerine göre özelleştirilmiş eğitim ve stratejiler geliştirilmesinin önemini vurgulamaktadır.tr_TR
dc.description.abstractCommunication plays a pivotal role in shaping the organizational culture of businesses. Open and supportive communication environments enable employees to express themselves, share ideas, and foster happiness and motivation within the workplace. In the context of hospitality businesses, employees are in constant communication with guests and fellow colleagues. Thus, possessing effective communication skills is crucial for the success of employees in the hospitality industry. Developing these skills contributes to enhanced guest satisfaction, increased operational efficiency, and reduced workplace stress. In this regard, a research study was conducted to assess the communication skills of individuals employed in accommodation establishments in the Bartın province. The study adopted a quantitative research approach, collecting data through face-to-face surveys and analyzing it using the SPSS statistical package. The results of the variance analysis indicate that the participation levels of employees in communication skills are statistically significant concerning age and income levels. The findings underscore the importance of developing tailored training and strategies to enhance communication skills among hospitality employees based on their age and income levels.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.relation.isversionof10.5281/zenodo.11194274tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectİletişim Becerileritr_TR
dc.subjectKonaklama İşletmeleritr_TR
dc.subjectBartıntr_TR
dc.subjectCommunicationtr_TR
dc.subjectCommunication Skillstr_TR
dc.subjectHospitality Businessestr_TR
dc.subjectAccommodation Businessestr_TR
dc.subjectTourism Facilitiestr_TR
dc.subjectTourism Accommodation Facilitiestr_TR
dc.subjectPublic Relationstr_TR
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectCommunication Studiestr_TR
dc.subjectMüşteri Memnuniyetitr_TR
dc.subjectcustomer satisfactiontr_TR
dc.subjectService Sectortr_TR
dc.subjectHizmet Sektörütr_TR
dc.subjectÖzel Sektör Çalışanlarıtr_TR
dc.subjectİşletme Çalışanlarıtr_TR
dc.subjectPrivate Sector Employeestr_TR
dc.titleKonaklama işletmeleri çalışanlarının iletişim becerileri üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA research on communication skills of hospitality business employeestr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journal2. Uluslararası Başkent Sosyal, Beşeri, İdari ve Eğitim Bilimleri Kongresitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-1524-1379tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0454-9020tr_TR
dc.identifier.startpage533tr_TR
dc.identifier.endpage542tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record