Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
Abstract
Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının cinsiyete, öğretim türüne ve sınıf düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 400 sınıf öğretmeni
adayı üzerinde yapılmıştır. Verilerin toplanmasında okuma alışkanlığına yönelik
tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t
testi ve oneway anova kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarında cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olduğu, öğretim türü ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. This study aims to investigate class teacher candidates’ attitudes towards reading habit according to some variables, such as, gender, type of education and grade level. The study was carried out on 400 class teacher candidates in Faculty of education in Mustafa Kemal University. For obtaining data, attitude scale of reading habit was used. Mean, Standard deviation, t-test oneway anova were used in analyz-ing data. The study revealed that there was a significant difference according to gen-der in attitudes of class teacher candidates towards reading habits, however, there was not a significant difference according to type of education and grade level.