Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorGökkurt Özdemir, Burçin
dc.contributor.authorAklar, Songül
dc.date.accessioned2019-08-19T11:30:24Z
dc.date.available2019-08-19T11:30:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1765
dc.description.abstractÖğretmenlik mesleği, diğer mesleklerden farklı bir meslektir. Çünkü ürünü insandır. İnsan ise dünyadaki en değerli varlıktır. Bu noktada öğretmenlik mesleğini tercih edecek kişiler için hem lisans programına girişte, hem de mesleğe başladığında sahip olması gereken birtakım standartların belirlenmesi gerekmektedir. Mevcut durumdaki öğretmen olma şartları incelendiğinde aslında herkesin rahatça bu mesleği yapabileceği görülmektedir. Ancak diğer meslek dallarına bakıldığında ilgili mesleğin niteliğine uygun ölçütlerin olduğu görülmektedir. Öğretmenlik mesleğini tercih edenlerde lisans programına girişte herhangi bir standart aranmamaktadır. Üniversite sınavında ilgili öğretmenlik bölümünün taban puanını alan her birey o programa girme hakkını elde edebilmektedir. Sadece bilişsel becerileri dikkate alıp, duyuşsal becerileri hesaba katmamak ileride öğretmenlik mesleği açısından çok ciddi handikapların doğmasına neden olabilmektedir. Gazete haberleri incelendiğinde çocuk istismarı yapan, taciz ve şiddet uygulayan öğretmenlere rastlanmaktadır. Araştırmanın amacı öğretmen olma standartlarının gözden geçirilip, niteliksel yönden geçerli olabilecek ölçütlerin getirilmesini sağlamaktır. Bu çalışma, olumsuz öğretmen davranışlarıyla ilgili olarak yapılan araştırmalar ve basında çıkan haberleri ortaya koymaya yönelik derleme türü bir araştırmadır.en_US
dc.description.abstractTeaching profession is different from the other professions. Because, its output is human, and human is the most precious creature in the world. That is why, some standards should be defined for the people who will do this profession both during the entrance to bachelor’s degree and and beginning of their profession. When current conditions for becoming a teacher are studied, it can be seen that everybody can easily do this job. However, when other professions are studied, it can be seen that there are some suitable professional criteria for those professions. There are no standards while entering to the bachelor’s degree for the ones that will choose becoming a teacher. Any individuals getting enough score for the departments of teacher training from the university entrance exam get the right to enter those programs. Just regarding cognitive skills and not taking affective skills into consideration may cause very serious handicaps for the profession in the future. There can be seen some teachers who make child abuse, harassment and violence whennewspapers are studied. There are no standards while entering to the bachelor’s degree for the ones that will choose becoming a teacher. Any individuals getting enough score for the departments of teacher training from the university entrance exam get theright to enter those programs. Just regarding cognitive skills and not taking affective skills into consideration may cause very serious handicaps for the profession in the future. There can be seen some teachers who make child abuse, harassment and violence when newspapers are studied.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectDuyuşsal becerileren_US
dc.subjectBilişsel becerileren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectAffective skillsen_US
dc.subjectCognitive skillsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleÖğretmen olmanın standartlarıen_US
dc.title.alternativeThe standards for becoming a teacheren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage79en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record