İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin veli görüşleri açısından değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin veli
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il
merkezindeki ve merkeze bağlı köylerdeki 37 ilköğretim okulundan 241 öğrenci velisi üzerinde
yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri anket ve yarı
yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde,
aritmetik ortalama, t testi, tek yönlü varyans analizinden (Anova) yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda velilerin performans görevlerini çocuklarının kişisel gelişimleri açısından yararlı
buldukları; onların araştırma isteklerini artırdığı, ancak kaynaklara ulaşmada problem
yaşadıkları ve verilen görevlerde çocuklarına yardım etme sürecinin oldukça zaman aldığı
sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda ilköğretim I. kademede performans
görevlerinde yaşanan sorunlara ilişkin veli görüşlerinin eğitim düzeyine göre anlamlı bir
farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Performans görevlerinde yaşanan sorunlara ilişkin veli
görüşleri arasında yerleşim yerine göre ise anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Bu
farklılığın yerleşim yeri merkez olanlar lehine olduğu saptanmıştır. In this study, it was aimed to identify parents ‘views related to performance tasks given in the first level of elementary school. The research was carried out to get 241 parents’ views in 37 elementary schools in villages and in thecentre of Hatayprovince. Scanning model was used in this research. The data were obtained through questionnaire and semi structured interview. In analyzing data, frequency, percentage, arithmetic mean, t-test and one way ANOVA were used. In the result of the research, it was found out that parents found performance tasks useful in the term of kids’ personal developments; performance tasks increased their research desires, but they said that they had problems in obtaining resources and performance tasks took a long time. In addition to this, it was found out that therewas not a significant difference in parents’ views interms of theireducation level about problems in performance tasks in the first level of elementary school. However, it was foundout that there was asignificant difference in parents’ views in terms of their residence about the problems in performance tasks. It was identified that the difference was in favor of parents living in city centre.