Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHizmetli, Mustafa
dc.date.accessioned2019-12-17T12:10:55Z
dc.date.available2019-12-17T12:10:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationHİZMETLİ, M. “Öğrenen Öğreten İletişimi ve Etkileşimi Çerçevesinde Abbasi Sarayında Şehzadelerin Hocalarıyla İlişkileri,” presented at the Uluslararası Avrasya Spor, Eğitim ve Toplum Kongresi, Antalya, 2016.en_US
dc.identifier.issn2458-9381
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2149
dc.description.abstractBilgi ve kültür aktarımında önemli rolü çeşitli düzeylerdeki okulların üstlendiği günümüzün aksine ortaçağda bu işi öğretmenler ev veya konaklarda yapmaktaydı. Bu dönemdeki bilgi aktarımın kalitesi ve verimliliği birçok faktörün yanı sıra günümüzde öğrenen öğreten iletişimi adı verilen olguya sıkı sıkıya bağlıdır. Bu çalışmada Abbasi sarayında geleceğin halifeleri olmaları bakımından eğitimlerine büyük özen gösterilen şehzadelerin aldıkları eğitim sırasında hocalarıyla nasıl bir iletişim içinde oldukları sorusuna cevap arandı. Bu ilişki Abbasi Halifesi Harunurreşid’in oğulları Emin ve Me’mûn’un hocası Ali b. Hamza el-Kisai, Halife el-Me’mun’un oğullarının hocası Ebu Zekeriya Yahya b. Ziyad el-Ferra, Halife elMütevekkil’in oğullarının hocası Ebu Yusuf Yakub b. Es-Sıkkît örneklerinde inceleme konusu yapıldı. Bu incelemede şehzadelerin hocalarıyla kurdukları iletişimin yapısı, niteliği ve aralarındaki etkileşim ele alınarak Abbasi sarayındaki öğreten imajı üç halife üç hoca örneğinde ortaya konulmaktadır.en_US
dc.description.abstractContrary to today’sworld where we have schools for formal education process, teachers were continuing their jobs either at private homes or palaces during medievalages. The quality of the education by then was directly related tothe quality of the relation between teacher and learner. In this study, it was aimed to explore the quality of the relation between teachers and shahzadas whom were expected to be assigned as the khalifas in later years. Forthispurpose,the relation between the children of Abbasid khalifasHarununreshid,Emin and Me’mun,and their teacher Ali b. Hamza el-Kisai; the relation between the children of Khalifa el-Me’munand their teacher Ebu Zekeriya Yahya b. Ziyad el-Ferra; and the relation betweenthechildren of Khalifael-Mütevekkiland their teacher Ebu Yusuf Yakub b. Es-Sıkkîtwas examined. Through examination of these three teachers and their student shahzadas, the quality and structure of teacher-learner relationand effectiveness of communicationin Abbasid palaceswas elaborated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Journal of Cultural and Social Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAbbasi sarayıen_US
dc.subjectŞehzade eğitimien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectShahzada trainingen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleÖğrenen öğreten iletişimi ve etkileşimi çerçevesinde Abbasi sarayında şehzadelerin hocalarıyla ilişkilerien_US
dc.title.alternativeThe relation of the shahzadas in Abbasid palaces with their teachers in the context of learner-teacher communication and interactionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal of Cultural and Social Studiesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3924-7081en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage377en_US
dc.identifier.endpage382en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster