Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAytekin, Alper
dc.contributor.authorTüminçin, Fatma
dc.contributor.authorAyaz, Ahmet
dc.contributor.authorAktaş, Gülşah
dc.date.accessioned2020-01-13T06:59:34Z
dc.date.available2020-01-13T06:59:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2300
dc.description.abstractSosyal ağ analizi, modern yazılımlar sayesinde bireylerin ilişkilerini sayısallaştırarak bu ilişkilerin boyutlarına dair bilimsel veriler sunmaktadır. Sosyal ağlar, günümüzde öğrenme öğretme alanında da yaygınlaşmıştır. Ağ analizinin farklı birim ve düzeydeki nesnelerin karşılaştırılmasını ve analiz edilmesini kolaylaştıran bir unsur olması, önemini daha da artırmıştır. Üniversitelerde verilen eğitimde, video, ses, resim gibi ders materyallerinin sosyal ağ üzerinden yayınlanması, bilginin daha kalıcı ve ulaşılabilir hale gelmesini sağlamaktadır.Bu çalışmanın amacı, sosyal ağların eğitim alanında önemini ortaya çıkarmaktır. Öğrencilerin sosyal alanlardaki birbiri ile olan ilişkilerinin üniversite eğitimine katkısının tespiti sosyal ağ analizi ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda sosyal medya analizi, sosyal ağ analizi, ağ birimi, kullanılan sosyal ağlar, istatistikler, sosyal ağ analizinin temel özellikleri açıklanmıştır. Son olarak yapılan anketler ve elde edilen istatistikler incelendiğinde sosyal medya ile eğitimin desteklenmesi sayesinde öğrenciler için öğrenmenin kolaylaştığı ve zaman probleminin önemli ölçüde çözüldüğü tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractSocial network analysis digitizes the relationships of individuals through modern software and provides scientific data on the dimensions of these relationships. Social networks have become widespread in the field of learning and teaching. The fact that network analysis is such a widespread factor stems from the fact that it is an approach that allows the comparison and analysis of actors at different units and levels. In the education given in the universities, the publication of course materials such as video, audio and painting through social network enables the information to become more permanent and accessible. The aim of this study is to reveal the importance of social networks in the field of education. The contribution of students' relations with each other in social fields in university education was made through social network analysis. For this purpose, social media analysis, social network analysis, network unit, used social networks, statistics, basic features of social network analysis are explained. Finally, when the surveys and the statistics obtained were examined, it was found that learning was facilitated, and the time problem disappeared through the support of education with social media.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Social Research and Behavioral Sciences Symposiumen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal ağlaren_US
dc.subjectÜniversite eğitimien_US
dc.subjectSosyal ağ analizien_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectSocial network analysisen_US
dc.titleÜniversite eğitim öğretiminde sosyal ağ analizien_US
dc.title.alternativeSocial network analysis in university educationen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalSADAB 5th International Social Research and Behavioral Sciences Symposiumen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage265en_US
dc.identifier.endpage273en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster