Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • İşletme Bölümü
  • İşletme Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • İşletme Bölümü
  • İşletme Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rekabet avantajı sağlama ve sürdürmede stratejik yaklaşımlar

Thumbnail
View/Open
2012 Rekabet Avantajı sağlama ve sürdürmede stratejik yakllaımlar.pdf (447.7Kb)
Date
2012
Author
Esen, Şaban
Barca, Mehmet
Metadata
Show full item record
Abstract
Kar amacı güden tüm işletmeleriçin rekabet avantajı sağlamak ve bunu sürdürülebilir kılmak temel amaçtır. Bu konuda çok sayıda teori ileri sürülmüştür.Temel soru şudur; (ı) Aynı pazar şartlarında faaliyet gösterenaynı sektördeki firmalarınbazıları uzun vadede sürekli kar ve rekabette avantajlı iken neden diğerleri aynı şekilde başarılı değildir; kar veya rekabet avantajının kaynağı nedir? (ıı) Piyasalardaki rekabete rağmen uzun vadede bu kar veya rekabet avantajının elimine edilmesini önleyen nedenler veya stratejiler nelerdir? Bu çalışmada, yukarıdaki soruya iki yaklaşım doğrultusunda cevap aranmaya çalışılacaktır. Bu yaklaşımlar,Kaynaklara Dayalı Yaklaşım (KDY) ve Pozisyon Yaklaşımıdır.
 
The main goal is to make profit for all businessto provide a competitive advantage and sustain it. Many theories have been put forward in this regard.Basic question is; (ı) Why can’t some companies be successful while others working in the same market conditions consistently make profit and have advantage in competition in the long term; what is the source of the advantage in competition or profit? (ıı) What are the causes and strategies that prevent the elimination of the advantage in competition or profit in the long term despite the competition in the markets? In this study, two approaches will be to find answers to pointed abovequestions. This approaches are Resource Based andPosition Approaches.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/2309
Collections
  • İşletme Bölümü Makale Koleksiyonu [54]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.