Rekabet avantajı sağlama ve sürdürmede stratejik yaklaşımlar
Özet
Kar amacı güden tüm işletmeleriçin rekabet avantajı sağlamak ve bunu sürdürülebilir kılmak temel amaçtır. Bu konuda çok sayıda teori ileri sürülmüştür.Temel soru şudur; (ı) Aynı pazar şartlarında faaliyet gösterenaynı sektördeki firmalarınbazıları uzun vadede sürekli kar ve rekabette avantajlı iken neden diğerleri aynı şekilde başarılı değildir; kar veya rekabet avantajının kaynağı nedir? (ıı) Piyasalardaki rekabete rağmen uzun vadede bu kar veya rekabet avantajının elimine edilmesini önleyen nedenler veya stratejiler nelerdir? Bu çalışmada, yukarıdaki soruya iki yaklaşım doğrultusunda cevap aranmaya çalışılacaktır. Bu yaklaşımlar,Kaynaklara Dayalı Yaklaşım (KDY) ve Pozisyon Yaklaşımıdır. The main goal is to make profit for all businessto provide a competitive advantage and sustain it. Many theories have been put forward in this regard.Basic question is; (ı) Why can’t some companies be successful while others working in the same market conditions consistently make profit and have advantage in competition in the long term; what is the source of the advantage in competition or profit? (ıı) What are the causes and strategies that prevent the elimination of the advantage in competition or profit in the long term despite the competition in the markets? In this study, two approaches will be to find answers to pointed abovequestions. This approaches are Resource Based andPosition Approaches.