Mutfak profesyonellerinin Türk mutfağı uygulamalarına ilişkin görüşleri
Abstract
Türk mutfağı dünyanın en zengin mutfaklarından biridir. Türk Mutfağını farklı kültürlerden
insanlara tanıtmanın en etkili yollarından biri, ülkemizi ziyaret eden turistlere
Türk Mutfağına ilişkin bazı yemeklerin orijinaline uygun şekilde hazırlanarak,
sunumunun yapılması ve tatmalarının sağlanmasıdır. Türk Mutfağı uygulamalarında
mutfak çalışanlarının yeri tartışılmazdır. Bu araştırma mutfak profesyonellerinin
(Chef de Cuisine, Sous Chef, Chef de Partie, Demi Chef de Partie) Türk
Mutfağı uygulamalarına ilişkin görüşlerini tespit etmek amacıyla yürütülmüştür.
Araştırmanın örneklemini Marmaris, Bodrum ve Fethiye’de farklı 4-5 yıldızlı otellerde
çalışan 223 mutfak profesyoneli oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre
otellerde Türk yemeğine özgü yemeklerden sarma ve dolmalara, şerbetli tatlılara,
hamur işi yemeklere diğer Türk yemeklerine göre daha fazla yer verildiği belirlenmiştir.
Mutfak çalışanları çoğunlukla, Türk Mutfağının tanıtımına ilişkin, turist getiren
seyahat acentaları ve tur operatörlerinin tanıtım broşürü ve reklamlarında
Türk mutfak kültürü ile ilgili bilgilere yer vermeleri gerektiğini düşünmektedirler. Turkish cuisine is one of the richest cuisines of the world. One of the most effec-tive ways of introducing Turkish cuisine to people from different cultures is to pre-pare, present some food in Turkish cuisine in accordance with the original recipes and make tourists visiting Turkey taste them. In the scope of the applications in Turkish cuisine, the place of kitchen staff is unquestionable. This study was con-ducted with the aim of determining the opinions of kitchen professionals (Chef de Cuisine, Sous Chef, Chef de Partie, Demi Chef de Partie)about the applications of Turkish cuisine. The sample of this study consisted of 223 kitchen professionals working in 4 and 5 star hotels in Marmaris, Bodrum and Fethiye. According to the study results, it was determined that stuffed vine leaves, stuffed vegetables, juicy desserts and pastry which were among the dishes peculiar to Turkish cuisine were included in the menus of hotel restaurants rather than other Turkish dishes. The kitchen staff mostly thought about the promotion of Turkish cuisine that some in-formation about Turkish cuisine culture should have taken place in the advertise-ment brochures and other commercials of travel agencies and tour operators which brought tourists to Turkey.