• Aristotle’s theory of emotions 

      Yazıcı, Aslı (Turkish Studies, 2015)
      This paper reconstruct a general picture of Aristotle’s theory of emotion developed in his major works. Most commentators express hesitation about whether it is possible to reconstruct such a theory of emotion in ...
    • Çağdaş felsefenin klasikleri: felsefe öğretim üyelerinin tercihleri üzerine nicel bir araştırma 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Turkish Studies, 2016)
      Bu araştırmanın ana problem cümlesi “Felsefe öğretim üyelerinin değerlendirmesine göre, çağdaş Batı felsefesinin temel klasikleri nelerdir?” sorusudur. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ...
    • Epiktetusçu eğitimde erdemli insan 

      Yazıcı, Aslı (Türk Felsefe Derneği, 2001-02)
    • Epiktetusçu eğitimde erdemli insan 

      Yazıcı, Aslı (Felsefe Dünyası, 2001-02)
    • Etik durum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010)
      İdealizm ve görecilik olmak üzere iki alt boyuttan oluşan Forsyth’nin (1980) Etik Durum Ölçeği, (EDÖ) işletmeden eğitim alanına tüm dünyada farklı ülke ve kültürlerde yapılan araştırmalarda yaygın olarak kullanılmaktadır. ...
    • Etik durum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010)
      İdealizm ve görecilik olmak üzere iki alt boyuttan oluşan Forsyth’nin (1980) Etik Durum Ölçeği, (EDÖ) işletmeden eğitim alanına tüm dünyada farklı ülke ve kültürlerde yapılan araştırmalarda yaygın olarak kullanılmaktadır. ...
    • Faculty and student perceptions on college cheating: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Aslı; Erdem, Meziyet Sema (Routledge, 2011-05)
      Investigation of academic dishonesty has increased markedly in the past two decades; however, the body of research offers inconclusive evidence for many variables. This study examines faculty and student perceptions of ...
    • Faculty and student perceptions on college cheating: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat; Erdem, Meziyet Sema (Routledge, 2011)
      Investigation of academic dishonesty has increased markedly in the past two decades; however, the body of research offers inconclusive evidence for many variables. This study examines faculty and student perceptions of ...
    • Kant'ın ödev sınıflandırmasının felsefi etkisi üzerine 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Aslı (Felsefe Dünyası, 2010-01)
    • Kantçı ve feminist etik kuramlarda bireysel özerklik tartışması 

      Yazıcı, Aslı (2008-11)
      Bu makalenin amacı koruyucu etiğin moral temelini tanıtmak, koruyucu etik ile Kantçı etik yaklaşımların özerklik bağlamında farklılıklarını irdelemek; koruyucu etiğe en uygun bireysel özerklik kuramının ne olabileceği ...
    • Kütüphanecilik etiği üzerine nitel bir çalışma 

      Zan, Burcu Umut; Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (2016)
      Kütüphanecilik etiği akademik etiğin çoğu alanıyla doğrudan ilişkili olması açısından son derece önemli bir konudur. Ne var ki, kütüphanecilik alanındaki etik kaygıların ortaya çıkışının yaklaşık bir asırlık geçmişi ...
    • On Fichte’s reconstruction of the Kantian unity of the I 

      Yazıcı, Aslı (Cumhuriyet Üniversitesi, 2005-05)
      Fichte’s overarching aim in the Wissenschaftslehre is to introduce central theoretical and philosophical problems of Kant’s fundamental dualism of form and matter, subject and object, necessity and freedom which Kant ...
    • Sartre’in fenomenolojik duygu kuramı 

      Yazıcı, Aslı (Akademik Araştırmalar Dergisi, 2011)
      Sartre’ın kendi döneminin psikoloji yaklaşımlarını eleştirerek fenomonolojik psikoloji temelinde geliştirdiği duygu kuramı birçok özgün değere sahiptir. Bu çalışmanın genel amacı bu özgünlüğü ortaya koymaktır. Çalışmanın ...
    • Saygı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Turkish Studies, 2015)
      Saygı, en temel değerlerden biri olmasına karşın bu değer üzerine ulusal ve uluslararası literatürde yapılmış sınırlı düzeyde uygulamalı çalışma mevcuttur. Bu makalenin iki amacı vardır. Birincisi, saygı değerinin ...
    • Schiller'de özgürlük olarak estetik 

      Yazıcı, Aslı (Felsefelogos, 2010)
    • Stoacı duygu kuramının ontolojik ve epistemik temelleri 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Düşünme Dergisi, 2018)
      Felsefe tarihçileri Stoalılar’ın duyguları “yargılar” olarak tanımladığında hemfikirdirler. Bu nedenledir ki çağdaş duygu felsefesinde Stoacı duygu açıklaması bilişselci duygu kuramları altında sınıflandırılır. Gerçekten ...
    • Stoacı duygu kuramının ontolojik ve epistemik temelleri 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Ankara Üniversitesi, 2019-07-07)
      Felsefe tarihçileri Stoalılar’ın duyguları “yargılar” olarak tanımladığında hemfikirdirler. Bu nedenledir ki çağdaş duygu felsefesinde Stoacı duygu açıklaması bilişselci duygu kuramları altında sınıflandırılır. Gerçekten ...
    • Students' choice of college major and their perceived fairness of the procedure: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Educational Research and Evaluation, 2010-08)
      This study investigated the relative influence of factors and persons in college major choice and procedural justice perceptions of 449 undergraduate students enrolled in 1 private and 2 public universities in Turkey. ...
    • Students' choice of college major and their perceived fairness of the procedure: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Aslı (Routledge, 2010)
      This study investigated the relative influence of factors and persons in college major choice and procedural justice perceptions of 449 undergraduate students enrolled in 1 private and 2 public universities in Turkey. ...
    • Thomas Aquinas’ın duygu felsefesi 

      Yazıcı, Aslı (Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016-12)
      Çoğu çağdaş duygu felsefecisi Thomas Aquinas’ı görmezden gelir, ya da onu atlayarak kendi felsefi pozisyonlarını göstermek veya dayanak aramak için doğrudan Aristoteles’i referans gösterirler. Oysa, Aquinas’ın erdem ve ...