Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü by Title
Now showing items 41-46 of 46
-
The effect of blended learning method on preservice elementary science teachers’ attitudes toward technology, self-regulation and science process skills
(Balıkesir Üniversitesi, 2015-06)Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına, öz-düzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2012-2013 öğretim ... -
"The inquiry-based learning” from pre-service science teachers’ perspective
(Kastamonu Üniversitesi, 2018-09)The existence of many abstract concepts in Science lessons can lead students to memorize them. This situation does not provide permanent learning for the students. Science education curriculum revised in 2017 aims to prepare ... -
Use of digital concept cartoons and digital concept maps for elimination of misconceptions in secondary school mathematics course: examination of opinions of teachers
(IATED Academy, 2018-07-02)The use of technology in education gains importance day by day. In this case, the learning opportunities and student-teacher roles are changing and the learning environment is becoming rich. Within this change, it is ... -
Using inquiry-based experiments to improve pre-service science teachers’ science process skills
(Pen Academic, 2019-10-16)The purpose of this study was to investigate the effect of inquiry-based experiments on pre-service science teachers’ science process skills. The study group consisted of 60 pre-service teachers in total, enrolled in the ... -
Zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının fen eğitimi hakkındaki görüşlerine etkisi
(2018-04)Öğrencilere sadece bilgi aktarmak, onların zihinsel kapasitelerinin, problem çözme becerilerinin, düşünme becerileri ile birlikte problem çözümede farklı yöntemler oluşturma ve kullanma becerilerinin geliştirilmesinde ... -
Zekâ oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine etkisi
(Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, 2018-10-01)Öğrencilere sadece bilgi aktarmak, onların zihinsel kapasitelerinin, problem çözme becerilerinin, düşünme becerileri ile birlikte problem çözmede farklı yöntemler oluşturma ve kullanma becerilerinin ...