Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Search 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Search
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Fen öğretiminde karma öğrenme: öz-yeterlik inancı ve teknolojiye yönelik tutuma etkisi 

Güler, Bekir; Şahin, Mehmet (Bartın Üniversitesi, 2016-10)
Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yönteminin fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarına ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2014-2015 öğretim yılı güz ...
Thumbnail

The effect of blended learning method on preservice elementary science teachers’ attitudes toward technology, self-regulation and science process skills 

Güler, Bekir; Şahin, Mehmet (Balıkesir Üniversitesi, 2015-06)
Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına, öz-düzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2012-2013 öğretim ...
Thumbnail

Using inquiry-based experiments to improve pre-service science teachers’ science process skills 

Güler, Bekir; Şahin, Mehmet (Pen Academic, 2019-10-16)
The purpose of this study was to investigate the effect of inquiry-based experiments on pre-service science teachers’ science process skills. The study group consisted of 60 pre-service teachers in total, enrolled in the ...
Thumbnail

"The inquiry-based learning” from pre-service science teachers’ perspective 

Güler, Bekir; Şahin, Mehmet (Kastamonu Üniversitesi, 2018-09)
The existence of many abstract concepts in Science lessons can lead students to memorize them. This situation does not provide permanent learning for the students. Science education curriculum revised in 2017 aims to prepare ...
Thumbnail

Fen bilgisi öğretmen adaylarının “elektrik ve manyetizma” konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi 

Güler, Bekir; Şahin, Mehmet (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2017-12)
Öğrencilerin kalıcı öğrenmelerinin kavramsal anlamanın gerçekleşmesi ile oluştuğu bilinmektedir. İçerisinde çok sayıda soyut kavram barındırması sebebiyle fen konularının kalıcı öğrenilmesi daha zor olabilmektedir. Bu ...

DSpace@Bartın is member of:

Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

Discover

Author
Güler, Bekir (5)
Şahin, Mehmet (5)
SubjectFen eğitimi (3)Science education (3)Blended learning (2)Education (2)Eğitim (2)Karma öğrenme (2)Öğretmen adayları (2)Araştırmaya dayalı fen bilgisi öğretimi (1)Bilimsel süreç becerileri (1)Electricity and magnetism (1)... View MoreDate Issued2015 (1)2016 (1)2017 (1)2018 (1)2019 (1)Has File(s)Yes (5)

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.