Başlık için Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 115, listelenen: 5-24
-
Analysis of exam questions prepared by Turkish teacher candidates
(International Conference on Research in Education and Science, 2018)The purpose of this research is to examine exam questions prepared by Turkish teacher candidates according to Bloom Taxonomy. The research was conducted through qualitative research method using document ... -
The analysis of Kutadgu Bilig in terms of values education
(European Journal of Educational Research, 2018-04-15)Kutadgu Bilig is one of the literal works that shed light on Turk-Islam history and culture. In this study, it is aimed to examine Kutagu Bilig in terms of values that are involved in social studies teaching program. In ... -
Awareness of social studies teacher candidates on refugees in Turkey
(Elsevier, 2017)The aim of this study is to obtain information about the awareness of social studies teacher candidates about the refugee problem in Turkey. In this regard, a group of teacher candidates are asked their opinion on the ... -
Bartın'da eğitim ve iletişimin geleceği: sempozyum bildirileri
(Bartın Üniversitesi, 2013) -
Basic technology competencies, attitude towards computer assisted education and usage of technologies in Turkish lesson: a correlation
(Canadian Center of Science and Education, 2017)The present research was done to determine the basic technology competency of Turkish teachers, their attitude towards computer-assisted education, and their technology operation level in Turkish lessons, and to designate the ... -
Beşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici ve bilgilendirici metinlerin okunabilirlik durumu
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2016)Gelişen teknolojiye rağmen ders kitapları en çok kullanılan araç gereçlerdir. Hedef kitleye uygun metinler öğretmenlerin işini kolaylaştıracağı gibi öğrencinin okuma zevk ve alışkanlığı kazanmasında önemlidir. Hedef ... -
Bildirme ekinin dil bilgisi öğretimindeki yeri üzerine
(Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2011)Bildirme eki –DIr/-DUr, günümüz Türkçesinde sıkça kullanılan bir ektir. Bu ekin başlıca üç işlevi vardır: 1) İsimleri yüklem yapar, 2) Zarf yapar, 3) Çekimli fiillere, kesinlik, ihtimal anlamı katar. Biz bu çalışmamızda ... -
+CA eki, sıfatın anlamını güçlendirir mi?
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2015)+CA eki, Türkiye Türkçesinde değişik görevlerde kullanılan ve kelimeye değişik anlamlar katan bir ektir. Gramerimizdeki genel kabullerden biri de bu ekin küçültme anlamlı sıfatlar türettiğidir. Bu nedenle söz konusu ... -
Comparing human rights and citizenship education in primary education in Turkey with international conventions
(World Applied Sciences Journal, 2012) -
Dede Korkut’taki tartışmalı kelimeler (dresden nüshası) üzerine bir karşılaştırmalı dizin denemesi
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2012)Dede Korkut’un daha iyi anlaşılması, metnin doğru okunmasına ve anlamlandırılmasına bağlıdır. Dede Korkut’taki bazı kelimelerin nasıl okunacağı konusunda birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, Dede Korkut’taki ... -
Dil bilgisi öğretimi
(Vizetek, 2021)Türkçe derslerinin en temel amacı dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi ve bu beceriler geliştirilirken Türkçenin, konuşma ve yazmada kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanmasıdır ... -
Dil bilgisi öğretiminde diğer derslerden yararlanma
(2009)Öğrenci, öğretimin merkezidir. Hazırlanan programlarda ve seçilen öğretim tekniğinde dikkate alınacak ilk unsur öğrencidir. Öğretim sürecinde, işlenen konu ile diğer dersler arasında ilişki kurmak, öğrenmeyi kolaylaştırır ... -
Dinlediğini anlama ve hatrılama düzeyi bilgilendirici metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?
(2016)Bireyin ilk öğrenme alanı olan ve bu yönüyle diğer dil becerilerine temel oluşturan dinleme, “öğretilebilir, geliştirilebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir” olma özelliklerine karşın ihmal edilen bir beceri olarak ... -
Dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolü
(VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2016)Dilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre daha ... -
The effect of argumentative text pattern teaching on success of constituting argumentative text elements
(World Journal of Education, 2018)The aim of this study is to view how argumentative text pattern teaching influences constituting argumentative essay elements. The study was performed according to one-group pre-test post-test design. The study was carried ... -
The effect of summarization strategies teaching on strategy usage and narrative text summarization success
(Universal Journal of Educational Research, 2018)The purpose of this study is to examine the effect of summarization strategies teaching on usage of summarization strategies and narrative text summarization success. The study was carried out in a single-group pre-test-post-test ... -
The effect of teaching story text structure on writing anxiety levels of middle scholl students.
(2016)Writing is a skill based interaction that enable configuration in the minds of individuals reorganize information with operations such as data analysis, review, inquiry, association, checking. The development of writing ... -
Eğer ki ve illaki kelimelerinin yazımı hakkında
(2017-04)Yazım kurallarında veya herhangi bir kelimenin yazımında zaman zaman değişiklik yapılmaktadır. Yazım kurallarındaki değişiklikler, çoğu zaman bir bilgi kirliliği yaratmakta ve eğitim-öğretimi de olumsuz etkilemektedir. Bu ... -
Eşitlik kavramı bağlamında yeni sosyal bilgiler öğretim programlarının incelenmesi
(Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Birliği, 2017)Geçmişten günümüze insanların uğrunda en çok mücadele verdiği kavramlardan biri eşitlik kavramıdır. Sosyolojik anlamda eşitlik, bedensel ve ruhsal farklılıkları ne olursa olsun bireyler arasında sosyal ve siyasal haklar ... -
Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2017)Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ...