Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Search 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Search
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 15

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi 

Kansızoğlu, Hasan Basri; Akdoğdu, Eda; Güler, Tuğçe (2018)
Bu çalışmada öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin hangi yönde olduğu ve bu eğilimlerin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının anne-baba eğitim ...
Thumbnail

Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması 

Akdoğdu, Eda; Kansızoğlu, Hasan Basri (2017)
Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ...
Thumbnail

Dinlediğini anlama ve hatrılama düzeyi bilgilendirici metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır? 

Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer; Sulak, Süleyman Erkam (2016)
Bireyin ilk öğrenme alanı olan ve bu yönüyle diğer dil becerilerine temel oluşturan dinleme, “öğretilebilir, geliştirilebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir” olma özelliklerine karşın ihmal edilen bir beceri olarak ...
Thumbnail

Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme 

Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-29)
Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ...
Thumbnail

Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi bilim inançları üzerine bir araştırma 

Kansızoğlu, Hasan Basri; Akdoğdu, Eda (2017)
İnsanların bilimsel bilginin doğasına, yapısına, bu bilginin nasıl oluşturulduğuna veya geliştirildiğine dair inanışları bilgi bilim inançlarını oluşturmaktadır. Bireysel ve toplumsal kaynaklı olabilen bu inançlar kişiden ...
Thumbnail

Mehmet Âkif’in Safahat adlı eserinde yer alan şiirlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre hikâyeleştirilmesi 

Temizyürek, Fahri; Kansızoğlu, Hasan Basri (2016)
Çocuklara yönelik olarak hazırlanan kitaplarda; duygu, düşünce, hayal ve olaylar, çocuksu bir dille ve duyarlılıkla, daha basit bir kurgu çerçevesinde eğitsel amaç güdülerek yazılmaktadır. Son yıllarda, yetişkin edebiyatının ...
Thumbnail

Yazma eğilimi ölçeği’nin eğitim fakültesi bölümleri değişkenine göre ölçme eşdeğerliğinin belirlenmesi 

Akdoğdu, Eda; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kansızoğlu, Akgün (2018)
Bu araştırmanın amacı, Piaza ve Siebert (2008) tarafından geliştirilen ve Türk kültürüne uyarlaması İşeri ve Ünal (2010) tarafından yapılan Yazma Eğilimi Ölçeği’nin öğretmen adayları örnekleminde bölüm değişkenine göre ...
Thumbnail

Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi 

Kansızoğlu, Hasan Basri (Bartın Üniversitesi, 2012)
Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ...
Thumbnail

Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri 

Kansızoğlu, Hasan Basri; Şama, Erdoğan (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2015)
Bu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı” gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının ...
Thumbnail

Süreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analiz 

Kansızoğlu, Hasan Basri; Bayrak Cömert, Özlem (Çukurova Üniversitesi, 2017)
The aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach affects students’ writing success. Additionally, ...
  • 1
  • 2

DSpace@Bartın is member of:

Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

Discover

Author
Kansızoğlu, Hasan Basri (15)
Akdoğdu, Eda (4)Kemiksiz, Ömer (3)Sulak, Süleyman Erkam (3)Bayrak Cömert, Özlem (1)Güler, Tuğçe (1)Kansızoğlu, Akgün (1)Temizyürek, Fahri (1)Şama, Erdoğan (1)SubjectEğitim (5)Türkçe öğretimi (4)Meta analiz (2)Meta-analysis (2)Türkçe öğretmeni adayları (2)Yazma eğilimi (2)Academic success (1)Ara disiplin yaklaşımı (1)Bilgi bilim inançları (1)Bilgilendirici metin (1)... View MoreDate Issued2016 (5)2017 (5)2018 (2)2012 (1)2014 (1)2015 (1)Has File(s)No (8)Yes (7)

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.