Browsing İşletme Bölümü by Issue Date
Now showing items 1-20 of 112
-
The role of intllectual property rights in creating a competitive adavantage
(Yaşar Univetsity, 30-08-20) -
Türk rekabet politikası ve rekabet politikasından beklentiler
(Çimento İşveren, 2003) -
Avrupa Birliği sürecinde Türk rekabet hukuku ve politikaları
(Çimento İşveren, 2006)Türkiye’nin 14 Nisan 1987 tarihinde A.T.’na (1.11.1993’den bu yana , Maastrich Anlaşmasının yürürlüğe girmesinden sonra AT, Avrupa Birliği olarak anılmaktadır) “tam üyelik” başvurusunda bulunması, 31 Temmuz 1959’da yapılan ... -
Birleşme ve devralmaların rekabet hukuku açısından değerlendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007) -
The changes and transformations in teh economic and political sturcture of Turkey within the EU negotiations
(Ekin Kitabevi, 2007-03) -
Serbest piyasada fiyatlandırma stratejisinin hukuki boyutları
(Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 2007-05) -
Yenilikçi özelliklerin kurumsal kaynak planlaması uygulama başarısına ve algılanan organizasyonel performans üzerine etkisi
(Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, 2007-06)Çalışmanın hedefi, kurumsal kaynak planlaması (KKP) sisteminin işletmeye kurulumunda dikkate alınması gereken yenilikçi özellikleri tanımlamak ve KKP uygulama başarısı ile organizasyonel performansa etkilerini analiz ... -
Çevresel özelliklerin kurumsal kaynak planlaması (KKP) uygulama başarısı ve algılanan organizasyonel performans üzerindeki etkisi
(2007-11)Çalısmanın hedefi, çevresel özelliklerin (rekabetçi baskı ve çevresel belirsizlik) KKP sistemi uygulama basarısı ve organizasyonel performans üzerindeki etkilerini analiz etmektir. Bu amaçla 236 firmadan elde edilen veri, ... -
The role of intellectual property rights in creating competitive advantage
(International Conference on Business, Management and Economics, 2008) -
Otel işletmeciliğinde dış kaynak kullanımı ve temel yetkinlik
(Balıkesir Üniversitesi, 2008-04) -
İşletmelerde bir yenilik uygulaması kurumsal kaynak planlaması örneği
(2008-05)Güncel yeni enformasyon sistemlerinin organizasyona uygulanması temel bir ihtlyaçtır. Ekonomiler artık bilgisayar, enformasyon, haberleşme, teknoloji, internet temeline dayalı hale geldiğinden işletrneler de yoğun bilgisayar ... -
Rekabet kültürü ve işletmeler
(Celal Bayar Üniversitesi, 2009-05) -
Kurumsal kaynak planlaması’nın uygulanmasında teknoloji kabul modeli’nin kullanımı
(Anadolu İşletmecilik Kongresi, 2010-02)Organizasyonlarda enformasyon sistemleri kullanımının belirleyicileri, birey seviyesinde incelendiğinde, Davis (1989) tarafından geliştirilen Teknoloji Kabul Modeli'nin (TKM) önemli bir açıklama sağlayabileceği açık bir ... -
Yenilik yayılım teorisi ve kurumsal kaynak planlaması sistemleri üzerinde bir uygulama
(2010-06)Kurumsal Kaynak Planlamasi (KKP) sistemleri pek çok firma tarafindan adapte edilmektedir. Bu yazılımın kurulumu sayesinde önemli organizasyonel etkinlikler başarıldığı halde pek çoklarında da hayal kırıklıkları yaşanmaktadır. ... -
İktisat okullarının giriş engellerine yaklaşımı ve hukuki sonuçları
(e-Journal of New World Sciences Academy, 2010-07)Bu çalışmada, Rekabet hukukuuygulamalarında önemli bir yer tutan piyasayagiriş engelleri kavramı incelenmiştir.Modern anlamda ilk rekabet yasası 1890 yılında ABD‟de kabul edilmiştir. Daha sonraki yıllarda demokratik ... -
Batı Karadeniz Bölgesi için eko turizm bir kurtarıcı olabilir mi?
(Bozok Üniversitesi, 2010-10) -
Geleceğin bilgi işçilerini doğru seçmek: araştırma görevlisi alım süreci örneği
(Uluslararası Yükseköğretim Kongresi, 2011) -
Küresel krizin yerel ekonomilere etkileri: Bartın ve Karabük ili otel işletmeleri üzerine bir araştırma
(EKEV Akademi Dergisi, 2011)Bu çalışmada, ABD kaynaklı küresel finansal krizin, turistik tesisler üzerindeki etkileri ölçülmek istenmiştir. Bu amaçla, kültür turizmi açısından öne çıkan Batı Karadeniz Bölgesi, Bartın ve Karabük (özellikle ... -
Siyasi partilerin turizm sektörüne yönelik stratejileri: 2011 genel seçim beyannameleri üzerine bir araştırma
(Düzce Üniveristesi, 2011) -
Reklamların piyasaya giriş engelleri üzerindeki etkileri ve rekabet kurumu uygulamalarının incelenmesi
(e-Journal of New World Sciences Academy, 2011)Serbest piyasa sistemi içinde reklam bir bilgilendirme aracı olarak kullanılabileceği gibi, rakiplerin piyasaya girişini engelleme veya piyasada yerleşik firmaların piyasa dışına çıkarılması amacıyla da ...