• Reklam kuramları 

      Kasapoğlu, Cihangir (Gazi Kitabevi, 2021)
    • Restoranlarda tablet mönü kullanımının tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi 

      Sürücü, Çağrı; Ülker, Mustafa; Hassan, Azize (2018)
      Bu çalışmanın amacı, revize edilmiş Teknoloji Kabul Modeli’nin (TKM) müşterilerin tablet mönü kullanan restoranları tekrar ziyaret etme niyetlerini incelemede kuramsal bir model olarak kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. ...
    • Sağlıklı iletişim kapsamında öğrencilerin empati düzeylerinin analizi: Bartın Üniversitesi örneği 

      Avcı, Özkan; Sürücü, Çağrı (Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, 2018-11-25)
      Kişilerarası ilişkilerde sağlıklı iletişim içerisinde olmak için bireylerin birbirlerinin ne hissettiklerini doğru bir şekilde anlaması önem arz etmektedir. Bu gibi durumlarda empati kurma becerisi ön plana çıkmaktadır. ...
    • Sosyal medyada ideolojik ve siyasi kutuplaşma üzerine nicel bir araştırma 

      Hazar, Çetin Murat; Cengiz, Mahmut Fevzi; Avcı, Özkan (Orta Karadeniz İletişim Çalışmaları Dergisi, 2023-11-29)
      İnternet kullanıcılara yer ve zamandan bağımsız olarak sınırsız veriye ve enformasyona kolayca erişebilecekleri bir ortam sağlamıştır. Ancak özellikle sosyal medya mecralarının yaygınlaşması ile algoritmik filtreleme ...
    • Sponsorluk faaliyetlerinin spora etkilerinin incelenmesi 

      Akkaya, Yahya (International Journal of Science Culture and Sport, 2016-12)
      Kendilerini rakiplerinden ayırmak ve pozitif kurumsal imaj sağlamak isteyen firmalar, halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamcılık gibi örgütsel iletişim kanallarını en verimli şekilde kullanmak ve çalışmalarının verimliliğini ...
    • Spor pazarlamasında tutundurma karması elemanlarının kullanımının incelenmesi 

      Akkaya, Yahya; Akçalı, Kadri (International Journal of Science Culture and Sport, 2016-09)
      Teknolojik gelişmelerin hızla artış gösterdiği günümüzde spor faaliyetleri geniş kitlelere hitap etmektedir. Ticari rekabet unsurlarının artışına paralel olarak spor kurumları da bu süreçte şirketleşme faaliyetlerine önem ...
    • Spor pazarlamasında ürün kavramının incelenmesi 

      Akkaya, Yahya (International Journal of Science Culture and Sport, 2016-12)
      Geniş kitlelere hitap etme özelliğine sahip olan sportif faaliyetler içerisinde pazarlama unsurlarının yaygın ve etkin kullanımı söz konusudur. Pazarlama elemanlarından biri olan ürün kavramı bu faaliyetler içerisinde ...
    • The concept of cittaslow as a marketing tool for destination development: the case of Mugla, Turkey 

      Sürücü, Çağrı; Bekar, Aydan; Yozukmaz, Nisan; Gövce, Ahmet Metehan (Center for Promoting Ideas, 2015-06)
      Akyaka town situated in the southern coast of Aegean Sea in Turkey has gained a different status from other touristic destinations due to its participation in the Cittaslow network in 2011. The process of Akyaka’s participation ...
    • The effects of aesthetic value in food and beverage businesses on the aesthetic experiences and revisit intentions of customers 

      Sürücü, Çağrı; Bekar, Aydan (2017-03-25)
      This study presents the effect of aesthetic value of food and beverage businesses on aesthetic experiences of the customers and their revisit intentions. According to the established study model, firstly aesthetic value ...
    • The effects of liquid nitrogen treatment on the some physical and mechanical properties of scots pine and oriental spruce wood 

      Yörür, Hüseyin; Kayahan, Kadir; Günay, Muhammed Nuri; Altun, Suat; Şeker, Belgin (2017)
      The wood materials widely used from wood construction sector, urban furniture and interior design to furniture sector are renewable resource. Wood has some disadvantages regarding durability to combustion and biological ...
    • The impact of nanoparticles and moisture content on bonding strength of urea formaldehyde resin adhesive 

      Bardak, Timuçin; Sözen, Eser; Kayahan, Kadir; Bardak, Selahattin (2018)
      Wood and wood products have been used in different environmental conditions. Moisture content (MC) and relative humidity (RH) are key parameters for these conditions and bonding strength. Nanotechnology has paved the way ...
    • Turizm alanında yiyecek ve içecek ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi 

      Sürücü, Çağrı; Tayfun, Ahmet; Ülker, Mustafa; Gökçe, Yusuf; Tengilimoğlu, Engin; Durmaz, Mehmet (2018)
      Yiyecek ve içecek alanında yazılan lisansüstü tezlerin son yıllarda önemli bir artış gösterdiği görülmektedir. Buradan hareketle, bu çalışmada 1990-2018 yılları arasında turizm ile ilgili altı anabilim dalında yazılan ...
    • Turizm ekonomisi (Basından Yazılarla) 

      Emir, Gökhan (Nobel Akademik Yayıncılık, 2020-12-31)
      Turizm Ekonomisi (Basından Yazılarla) kitabı, turizm ekonomisi ile ilk defa tanışan öğrenciler için hazırlanmıştır. Kitabın yazımında basit ve yalın bir anlatım tarzı seçilmiş ve başkasının yardımına ihtiyaç duyulmadan ...
    • Turizm ekonomisi ders notu 

      Emir, Gökhan (Bartın Üniversitesi, 2015)
      Turizm, insanların gezme, görme, keşfetme, yeni insanlar tanıma gibi ihtiyaçlarının bir sonucu olarak doğmuştur. Bir ülkede gelişmişlik düzeyi arttıkça turizme olan talep de artmaktadır. Günümüzde, iş hayatında haftalık ...
    • Turizm endüstrisinde halkla ilişkiler 

      Uyar Oğuz, Hande; Kasapoğlu, Cihangir (Nobel Bilimsel Eserler, 2020)
      Bir ülkenin uluslararası turizm pazarında istediği pozisyonu elde edebilmesi, en başta o ülkede faaliyet gösteren turizm işletmelerinin etkinliği ile mümkün olabilecektir. Turizm işletmelerinin tüketiciler ile arasındaki ...
    • Turizmde çekicilik unsuru olarak gastronomi müzeleri: Marmaris bal evi örneği 

      Sürücü, Çağrı; Bekar, Aydan; Arman, Sinem (2017-03-20)
      Gastronomi müzeleri, hem farklı kültürlerin yeme içme alışkanlıklarının devam ettirilmesi ve hatırlanması, hem de bu değerin birer turistik pazarlama ürünü haline gelmesi bakımından, destinasyonların önemli çekiciliklerindendir. ...
    • Türk kamu yönetiminde halkla ilişkiler sorunları 

      Akkaya, Yahya; Avcı, Özkan (Bülent Ecevit Üniversitesi, 2017-09)
      Halkla ilişkiler faaliyetinin bir işletme ile hedef kitlesi arasında karşılıklı iletişimi, anlayışı oluşturmaya ve sürdürmeye yardımcı bir yönetim fonksiyonu olduğu göz önünde bulundurulursa mevcut durum itibariyle Türk ...
    • Türk kamu yönetiminde halkla ilişkiler uygulamalarının incelenmesi 

      Akkaya, Yahya; Avcı, Özkan (Bülent Ecevit Üniversitesi, 2017-09)
      Bir işletme ile hedef kitle arasında karşılıklı iletişimi, anlayışı oluşturmaya ve sürdürmeye yardımcı bir yönetim fonksiyonu olarak tanımlanabilecek olan halkla ilişkiler artık özel sektörde olduğu kadar kamu yönetimi ...
    • Türkiye işgücü piyasasında engelli istihdamına yönelik ayrımcılık: Talep yönlü bir analiz 

      Aslan, Hasan; Karaalp-Orhan, Hacer Simay (Çalışma İlişkileri Dergisi, 2021-01)
      Engelliler, işgücü piyasasında işe giriş, terfi, ücret, eğitim alma gibi birçok alanda önyargılar ve üretkenliklerinin düşük olması algıları dolayısıyla ayrımcılığa maruz kalmaktadır. Bu çalışmada engellilerin, işgücü ...
    • Türkiye'de Twitter verilerinden faydalanarak ahşap malzeme üzerine eğilimlerin belirlenmesi 

      Bardak, Timuçin; Bardak, Selahattin (2018-12-24)
      Dünyadaki veri miktarı büyük bir hızla artmaktadır. Günümüzde veriler bilim insanları tarafından en değerli hammadde olarak düşünülmektedir. Veri madenciliği çalışmaları gelişmiş ülkeler için kritik bir konudur. Bu nedenle ...