Güncel Gönderiler: İşletme Ana Bilim Dalı
Toplam kayıt 48, listelenen: 1-20
-
Sosyal medya platformlarındaki muhafazakâr moda fenomenlerinin (Influencer) tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler ve sosyal medyanın kullanım oranlarındaki artış tüketicilere medya ortamlarında sesini duyurabilme olanağı sunmakla kalmamış, onları sosyal medya platformlarında paylaşılan ... -
Tüketicilerin yeşil ürün kullanma eğilimlerine ilişkin bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geçtiğimiz yüzyılda dünyada meydana gelen özellikle doğal çevreyi ve beraberinde toplumları olumsuz etkileyen çevre felaketleri, birçok kavramın yanında yeşil pazarlama anlayışının da önemli bir kavram olarak gelişimine ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının nitel olarak değerlendirilmesi : Tr81 bölgesinde bir uygulama
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dış kaynak kullanımı, günümüzde hemen her sektörde faaliyet gösteren birçok işletme tarafından tercih edilen çağdaş bir yönetim tekniğidir. Harvard Business Review tarafından son 50 yılın en önemli fikir ve uygulamalarından ... -
Muhasebe meslek mensuplarının ortaöğretim muhasebe alanı beceri eğitimine bakış açıları
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Mesleki ve Teknik Eğitim okul ve kurumlarının amacı sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli ara elamanları yetiştirip ekonomik kalkınmaya katkı sunmaktır. Bu okul ve kurumlarda hedefe ulaştıracak başlıca faktör okul-sektör ... -
BIST sürdürlebilirlik endeksinde yer alan ve endüstri 4.0’ı benimsemiş firmaların finansal performanslarının araştırılması: bir gri ilişki analizi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Dünyadaki gelişen teknolojinin ilk ve önemli amacı insanların ihtiyaçlarını karşılamaktır. Günümüzde ise gelişen teknoloji ürünleri, bu durumun bir adım önüne geçerek insanlara ihtiyaçları olmayan ama kullandıktan sonra ... -
Kurumsallaşma ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Bartın ilinde bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı Bartın ilindeki işletme çalışanlarının kurumsallaşma algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi test etmektir. Araştırmanın örneklemesini Bartın ilindeki üç üretim ve bir kamu işletmesinde ... -
Kurumsal kaynak planlamasının tekstil firmalarında başarısı için ana modüllerin saptanması ve karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Tekstil ve hazır giyim sektörü, Türkiye imalat sanayisinin yüzde 25’ini, istihdamda ise Türkiye genelinin yüzde 6’sını oluşturmaktadır. Türkiye ekonomisi için bu denli önemli bir paya sahip olan tekstil ve hazır giyim ... -
Perakendeci markalı ürünlerin tüketicilerin tutum ve sadakatine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, perakendeci markalı ürün tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin marka sadakatine etkisinin araştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri, perakendeci markalı ürünleri ... -
Farklı ağırlıklandırma temelli çok kriterli karar verme yöntemleri ile finansal performans ölçümü üzerine bütünleşik bir inceleme: Türkiye Taşkömürü Kurumu örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Finansal performans, işletmelerin ve finansal kuruluşların gelecek dönem faaliyetlerinde etkin rol oynayan önemli karar bileşenlerinden birisidir. Bu süreçte karar vericiler, çok sayıda finansal göstergenin dönemsel olarak ... -
Otomobil seçimi kararında tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin dematel yöntemi ile değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Hem dayanıklı hem de özelliği olan (lüks) mallar kategorisinde yer alan otomobiller, bir ulaşım aracı olmanın yanı sıra sunmuş olduğu konfor, güvenli seyahat, pratiklik, teknolojik olanaklar ve zaman tasarrufu gibi özellikler ... -
Kripto paraların muhasebeleştirilmesi: bir uygulama
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Son yılların küresel ekonomide adından en çok bahsettiren Kripto paralar kullanım alanlarını gün geçtikçe arttırmaktadır. Söz konusu varlıkların ekonomik açıdan tanımlanması ve kullanımından meydana gelen problemlerin ... -
Devlet üniversitelerinde çalışan idari personelin motivasyonunu etkileyen faktörler: Erciyes Üniversitesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışanın bir robot olmadığını, insanın sosyal bir varlık olduğunu farkeden kurumlar, verimlilik ve başarıyı artırma konularında en önemli adımı atmışlardır. Bu çalışmada çalışanların motivasyonunu etkileyen demografik, ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının nitel olarak değerlendirilmesi: tr81 bölgesinde bir uygulama
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-26)Dış kaynak kullanımı, günümüzdehemen her sektördefaaliyet gösteren birçokişletmetarafından tercihedilen çağdaş bir yönetimtekniğidir. Harvard Business Reviewtarafından son50 yılın enönemli fikir veuygulamalarından biri ... -
Muhasebe meslek mensuplarının ortaöğretim muhasebe alanı beceri eğitimine bakış açıları
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Mesleki ve Teknik Eğitim okul ve kurumlarının amacı sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli ara elamanları yetiştirip ekonomik kalkınmaya katkı sunmaktır. Bu okul ve kurumlarda hedefe ulaştıracak başlıca faktör okul-sektör ... -
TMS 41 faaliyetler standardı kapsamında canlı varlıkların muhasebeleştirilmesi, değerlendirilmesi ve raporlanması: büyükbaş hayvancılık işletmesinde bir uygulama
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-08)Tarımsal sektör, sınırlı kaynakların bulunduğu doğa koşullarında sınırsız insan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik faaliyette bulunan ve önemini ilk çağlardan beri koruyan bir sektördür. Bu sektörün, başta sağlık, sanayi, ... -
Karadeniz ve Akdeniz limanlarında gemilere yönelik ISPS kod uygulamaları
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-03)Denizlerin ticaret amaçlı kullanılmaya başlandığı tarihin ilk zamanlardan itibaren gemiler ile ticari zenginliklerin ülkeler ve kıtalar arasında taşınmaya başlanması tarihin her döneminde farklı terimler ile adlandırılmış ... -
Y ve Z kuşağının hedonik ve faydacı tüketim davranışlarının marka sadakatine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-10)Y ve Z kuşağı bireyleri günümüz genç kuşağını oluşturan, teknolojiyle bütünleşmiş bireylerdir. Tüketim yaparlarken üründen fayda sağlamanın yanı sıra o ürüne sahip olmanın verdiği hazza da önem vermektedirler. Bu haz kimi ... -
Ülkelerin endüstri 4.0 düzeylerinin copras yöntemi ile analizi: g-20 ülkeleri ve Türkiye
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-08)Üretim alanında teknolojik ilerlemelerin oluşması ile geçmişten günümüze ekonomik ve sosyal hayatı etkileyen birçok endüstriyel devrim yaşanmıştır. Endüstri 4.0 bu süreçte, çağdaş yaşamımızda ve gelecekte karşımıza çıkacağını ... -
Çok kriterli karar verme teknikleri ile tekstil sektöründe en uygun tedarikçi seçimi ve bir yazılım uygulaması
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-07-16)Firmaların faaliyet göstermiş oldukları sektörde yüksek performans gösterebilmeleri sadece firmanın kendi performansına bağlı olmamaktadır. Firmaların çalıştığı tedarikçilerin başarısı işletme performansını doğrudan ... -
Kişi iş uyumu proaktif kişilik ve proaktif çalışmanın akademik personel performansı üzerine etkisi: Bartın Üniversitesi örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-05-14)Örgütlerde çalışanların bilgi, tecrübe ve yeteneklerinin yaptıkları işle uyumlu olması beklenmektedir. Bununla birlik örgütler sürdürülebilir rekabet için çalışanlarından işlere aktif bir şekilde katılmalarını, gerekirse ...