Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 57, listelenen: 21-40
-
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirme
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)İnsanların en önemli iletişim yollarından biri olan konuşma, toplumun her alanında sıklıkla başvurulan bir eylem özelliğini korumaktadır. Konuşma eylemi bir iletişim yolu olmakla birlikte özellikle konuşma becerisi eğitim ... -
İlkokul öğrencilerinin problem çözme becerileri ve süreçleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin problem çözme beceri düzeylerini, problem çözme beceri düzeylerini etkileyen değişkenleri ve problem çözme süreç becerilerini kullanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın ... -
İlkokul öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile dijital okuryazarlık yeterlilikleri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Hızla gelişen ve değişen teknoloji, sosyal hayatı birçok alanda etkilemektedir. Bunlardan birisi de eğitim ve öğretim alanıdır. Bu etki doğrultusunda eğitim-öğretim alanında yeni öğretim araç-gereçleri ve yeni öğretim ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin okuduğunu anlama ve motivasyona etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modeli'nde öğrenme süreci birbirini takip eden sınıf dışı ve sınıf içi süreç olmak üzere iki ayrı öğrenme ortamında gerçekleşmektedir. Ters Yüz Sınıf Modelinde öğrenciler sınıf dışı öğrenme ... -
İstanbul yabancılar için Türkçe B1 ders kitabı okuma metinlerinin değerler eğitimi bakımından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada İstanbul Yabancılar İçin Türkçe B1 Ders Kitabındaki okuma metinleri 2019 senesinde yayımlanan Türkçe Öğretim Programı içerisinde bulunan on adet kök değere göre incelenmiştir. İncelemeler, metinde değerlerin ... -
İş gücünü oluşturan bireylerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin beceri uyuşmazlığı, işsel ruminasyon ve mesleki doyum kapsamında incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu yüksek lisans tez çalışmasında, iş gücünü oluşturan bireylerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, işsel ruminasyonları, beceri uyuşmazlıkları ve mesleki doyumlarının demografik değişkenler ve birbirleri ile değerlendirilmesi ... -
Lise öğrencilerinin öz düzenleme düzeyleri ve eğitim stresleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın genel amacı, lise öğrencilerinin sahip oldukları öz düzenleme düzeyleri ve deneyimledikleri eğitim stresleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada nicel ve nitel verilerin eş zamanlı toplanılıp ... -
Matematik dersinde kullanılan dijital eğitsel oyunların 6. sınıf öğrencileri tarafından Rasch ölçme modeli ile değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada 6. sınıf matematik dersinde kullanılan dijital eğitsel oyunların Rasch ölçme modeli ile değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada, Rasch ölçme modeli yardımıyla; dijital eğitsel oyunların kalibrasyon haritası, ... -
Matematiksel metinlerde doğrusal ve çoklu metin kullanımı
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Matematik hayatın pek çok alanında yer almaktadır. Öğrencilerin öğretim hayatlarında matematik dersi önemli bir yer tutmaktadır. Öğrencilerin bu derste öğrencikleri bilgileri kalıcı hale getirmeleri onların akademik ... -
Ortaöğretim okullarında İngilizce öğretim programının ve öğrenme ortamlarının evrensel tasarıma dayalı öğrenme ilkelerine uygunluk açısından değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim İngilizce öğretim programının ve öğrenme ortamlarının evrensel tasarıma dayalı öğrenme (ETDÖ) ilkelerine uygunluk açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem kullanılmış olup ... -
Öğretmen adaylarının bilişsel esneklikleri ve duygusal okuryazarlık durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının bilişsel esneklik ve duygusal okuryazarlık durumları arasındaki ilişki durumunun ele alınması ve çeşitli demografik değişkenler (cinsiyet, yaş, bölüm, yaşadığı yer/yaşadığı yer dışında ... -
Öğretmenlerin dijital okuryazarlığı ve engellerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada öğretmenlerin dijital okuryazarlık ve engellerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada geleceğin Dijital okuryazar bireylerini yetiştiren öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerini ve ... -
Öğretmenlerin öz yönetimli öğrenme ve çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Çevrim içi öğrenmenin yaygınlaşması öz yönetimli öğrenmeye duyulan ihtiyacı beraberinde getirmiştir. Pandemi koşulları sebebiyle öğretmenler çevrim içi öğrenme platformlarını aktif bir şekilde kullanmak zorunda kalmıştır. ... -
Öğretmenlerin teknopedagojik öz yeterlikleri ile öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, öğretmenlerin teknopedagojik öz yeterlikleri ile öğretmen öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin ve bu öz yeterliklerin bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada ... -
Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerinin yaşam boyu öğrenme gereksinimleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Özel gereksinimli çocuğun aileye dahil olmasıyla birlikte aile yaşamında birçok sorun meydana gelirken aileler sürekli bir değişim sürecine girmektedir. Yaşamlarındaki değişikliklerle mücadele ederken aileler şüphesiz ki ... -
Özetleme stratejileri öğretiminin ortaokul öğrencilerinin özetleme becerilerini geliştirmeye ve özetleme stratejilerini kullanmalarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Özetleme, bir metnin özü ve yazılış amacına uygun olarak işlevsel kısaltılmasıdır. Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine uygulanan özetleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin öyküleyici metinleri özetleme ... -
Pandemi sürecinde yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yeterlik algıları bağlamında İngilizce öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, pandemi sürecinde yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yeterlik algıları bağlamında İngilizce öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarının farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ... -
Probleme dayalı STEM uygulamalarının öğrencilerin STEM'e ilişkin tutumlarına, öz düzenleme becerilerine ve biliş üstü yetilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı probleme dayalı STEM uygulamalarının öğrencilerin STEM'e ilişkin tutumlarına, öz düzenleme becerilerine ve bilişüstü yetilerine etkisini ve probleme dayalı STEM uygulamaları hakkında öğrenci görüşlerini ... -
Prozodi öğretiminin okuma güçlüğü olan bir ilkokul üçüncü sınıf öğrencisinin okuma akıcılığı ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı prozodi öğretiminin okuma güçlüğü olan bir ilkokul üçüncü sınıf öğrencisinin okuma akıcılığı ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Sabahattin Ali'nin "Değirmen" hikâyesinin metindilbilimsel ölçütler çerçevesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen B1 düzeyindeki öğrenciler için uyarlanması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Özgün metinler ana dili kullanıcıları için oluşturulduğundan dilin farklı kullanımlarını örnekleyen, kültür boyutunu gözler önüne seren bir içeriğe sahiptir. Ancak bu özellikler yabancı dil öğrencileri için dili çeşitli ...