Show simple item record

dc.contributor.authorAkkaya, Yahya
dc.date.accessioned2021-02-10T16:53:47Z
dc.date.available2021-02-10T16:53:47Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.citationAkkaya, Y. (2016). Spor Pazarlamasında Ürün Kavramının İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport December 2016 : 4 (Special Issue 3), 821-829. Doi : 10.14486/IntJSCS631tr_TR
dc.identifier.issn2148-1148
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6593
dc.description.abstractGeniş kitlelere hitap etme özelliğine sahip olan sportif faaliyetler içerisinde pazarlama unsurlarının yaygın ve etkin kullanımı söz konusudur. Pazarlama elemanlarından biri olan ürün kavramı bu faaliyetler içerisinde üzerinde durulması gereken ilk unsur olmaktadır. Spor pazarlamasında ürün, somut (dokunulabilir) ve/veya soyut (dokunulamaz) özelliklerine göre sınıflandırılmaktadır. Somut ürünler spor mağazalarında satılan fiziki özelliklere sahip ürünlerden, soyut ürünler ise spor karşılaşmaları, stadyumların sahip olduğu atmosfer gibi ürünlerden oluşabilmektedir. Bu çalışmada spor pazarlaması içerisinde yer alan ürünler ve spor endüstrisindeki örnekleri incelenecek ve bu alandaki etkileri ortaya çıkartılacaktır. Spor alanında kullanılan ürünlerin birbirine benzer ve farklı özellikleri incelenerek bu alanda yapılan çalışmalara katkı sağlanması amaçlanmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractMarketing elements are used in sporting activities, which have the ability to appeal to a wide audience, widely and effectively. The concept of product which is one of the marketing elements is to be emphasized primarily among these activities. Products in sports marketing are classified according to concrete (tangible) and/or discrete (intangible) properties. Concrete products consist of products, which have physical features and sold in sport stores; while discrete products consist of products like sports events and atmosphere in stadiums. In this study, the products in sports marketing and the examples in sports industry will be examined and the effects will be revealed in this area. It is intended to contribute to literature in this area by examining similar and different features of sports products.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherInternational Journal of Science Culture and Sporttr_TR
dc.relation.isversionof10.14486/IntJSCS631tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectÜrüntr_TR
dc.subjectSpor pazarlamasıtr_TR
dc.subjectSoyut ürüntr_TR
dc.subjectSomut ürüntr_TR
dc.subjectMarketingtr_TR
dc.subjectProducttr_TR
dc.subjectSports marketingtr_TR
dc.subjectConcrete producttr_TR
dc.subjectDiscrete producttr_TR
dc.titleSpor pazarlamasında ürün kavramının incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe investigation of product concept in sports marketingtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalInternational Journal of Science Culture and Sporttr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-3197-3169tr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue3tr_TR
dc.identifier.startpage821tr_TR
dc.identifier.endpage829tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record