Show simple item record

dc.contributor.authorAvcı, Özkan
dc.contributor.authorSürücü, Çağrı
dc.date.accessioned2022-03-01T11:10:23Z
dc.date.available2022-03-01T11:10:23Z
dc.date.issued2018-11-25
dc.identifier.citationAvcı, Ö. ve Sürücü, Ç. (2018). Sağlıklı İletişim Kapsamında Öğrencilerin Empati Düzeylerinin Analizi: Bartın Üniversitesi Örneği. Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, 23-25 Kasım, ss.132-136, Kocaeli/Türkiye.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6725
dc.description.abstractKişilerarası ilişkilerde sağlıklı iletişim içerisinde olmak için bireylerin birbirlerinin ne hissettiklerini doğru bir şekilde anlaması önem arz etmektedir. Bu gibi durumlarda empati kurma becerisi ön plana çıkmaktadır. Empati kurma becerisi sağlıklı bir iletişimin en önemli aşamaları içerisinde yer almaktadır. Çünkü empati kuran bireyler, kurdukları iletişimi daha iyi yapılandırmaktadır. Yapılan çalışmada üniversite öğrencilerinin empati düzeyleri ölçülmüş ve kurdukları kişilerarası ilişkilerde hangi empatik unsurlara önem verdikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamında literatürde yer alan “Toronto Empati Ölçeği (TEÖ)” kullanılmıştır. Araştırmaya Bartın Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 458 öğrenci gönüllülük esaslı olarak katılım sağlamış ve elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilerek incelenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn order to be in healthy communication in interpersonal relationships, it is important for individuals to understand correctly what each other feels. In this case, the ability to build empathy comes to the fore. The ability to build empathy is one of the most important stages of healthy communication. Replace with individuals who have empathy build their communication better. In this study, empathy levels of the students were measured and it was tried to determine which empathic elements they gave importance to the interpersonal relations they established. The Toronto Empathy Questionnaire (TEQ) was used as part of the study. 458 students studying at Bartın University participated in the study voluntarily and the data were analyzed and analyzed with the help of the SPSS program.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherUluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSağlıklı iletişimtr_TR
dc.subjectEmpatitr_TR
dc.subjectEmpatik iletişimtr_TR
dc.subjectHealthy communicationtr_TR
dc.subjectEmpathytr_TR
dc.subjectEmpathic communicationtr_TR
dc.titleSağlıklı iletişim kapsamında öğrencilerin empati düzeylerinin analizi: Bartın Üniversitesi örneğitr_TR
dc.title.alternativeAnalysis of students' empathy levels in the context of healthy communication: the case of Bartin Universitytr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journalUluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-1524-1379tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0454-9020tr_TR
dc.identifier.startpage132tr_TR
dc.identifier.endpage136tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record