Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Özkan
dc.contributor.authorSürücü, Çağrı
dc.date.accessioned2022-03-01T12:21:50Z
dc.date.available2022-03-01T12:21:50Z
dc.date.issued2018-11-25
dc.identifier.citationAvcı, Ö. ve Sürücü, Ç. (2018). İletişim Engellerini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma: Bartın Üniversitesi Örneği. Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, 23-25 Kasım, ss.126-131, Kocaeli/Türkiye.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6726
dc.description.abstractBireyler arasında çeşitli kanallar vasıtasıyla sözlü veya sözsüz olarak mesajların iletilmesi sürecinde aksaklıklar yaşanabilmektedir. Bu durumda kişilerarası iletişim sürecini engelleyen unsurlar ortaya çıkmaktadır. Kişilerarası iletişimi engelleyen unsurlar bireylere bağlı özelliklerden kaynaklı olabileceği gibi, iletişimin içinde oluştuğu ortamın özelliklerinden kaynaklı olarak da ortaya çıkabilmektedir. Yapılan çalışmada “Kişilerarası İletişim Engelleri Ölçeği” kullanılmış ve iletişim çatışmalarına yol açan aksaklıklar doğrultusunda öğrencilerin kişilerarası iletişim engelleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bartın Üniversitesinde öğrenim gören toplam 383 öğrenciden gönüllü olarak elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilerek incelenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin nadiren kişilerarası iletişim engeli yaşadığı tespit edilmiştir. Yaşanılan iletişim engelleri incelendiğinde ise en çok algısal sebeplerle sorun yaşandığı görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThere may be disruptions in the communication process between the individuals through verbal or non-verbal messages through various channels. In this case, elements that interfere with the interpersonal communication process emerge. The factors that interfere with interpersonal communication may arise from the characteristics connected to individuals, as well as from the characteristics of the environment in which communication occurs. In the study ―Interpersonal Communication Barriers Scale‖ was used and interpersonal communication barriers were tried to be determined in accordance with the disruptions that cause communication conflicts. The data obtained from 383 students studying at Bartın University were analyzed and analyzed with the help of the SPSS program. As a result, it was found that students rarely experienced interpersonal communication disability. When the communication barriers were examined, it was observed that most of the problems were perceptual.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherIMASCONtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectiletişimtr_TR
dc.subjectkişilerarası iletişimtr_TR
dc.subjectiletişim engelleritr_TR
dc.subjectKişilerarası İletişim Engelleri Ölçeğitr_TR
dc.subjectcommunicationtr_TR
dc.subjectinterpersonal communicationtr_TR
dc.subjectcommunication barrierstr_TR
dc.titleİletişim engellerini ölçmeye yönelik bir araştırma: Bartın Üniversitesi örneğitr_TR
dc.title.alternativeA research to measure communication barriers: The case of Bartin Universitytr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journalUluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-1524-1379tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0454-9020tr_TR
dc.identifier.startpage126tr_TR
dc.identifier.endpage131tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster