• Ahmed Cevdet Paşa’nın mantık ve ilim anlayışı 

      Kelikli, Murat (Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları Dergisi, 2012-10)
      Ahmed Cevdet Paşa; devlet adamı, siyasetçi, hukukçu, tarihçi, sosyolog, eğitimci yönleriyle sıklıkla değerlendirilmiş, hakkında bolca çalışmalar yapılmış bir şahsiyettir. Bununla birlikte Ahmed Cevdet Paşa’nın mantık ...
    • Aristoteles’in izahat yöntemi hakkındaki yorumlar 

      Kelikli, Murat (Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları Dergisi, 2014-03)
      Aristoteles’in izahat yöntemiyle ispatlaması hakkında gerek Aristoteles’in metinlerinde, gerekse Aristoteles yorumcularının metinlerindeki bilgiler oldukça azdır. Günümüz yorumcuları tarafından yapılan izahat yöntemi ...
    • Aristoteles’in matematik felsefesi ve matematik soyutlama 

      Kelikli, Murat (Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 2017)
      Matematik felsefesi hakkında sorulacak sorular oldukça fazla olmasına rağmen, sorulacak temel sorular varlık açısından matematik nesnenin ne olduğu ve bilgi açısından matematik akıl yürütmenin ne olduğu soruları olacaktır. ...
    • Aristoteles’te abese irca yöntemiyle ispatlama 

      Kelikli, Murat (Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları Dergisi, 2013-03)
      Abese irca yöntemi, Aristoteles’in mantığında önemli bir yer tutar. Bu yöntem, doğrudan ispatlama ile bağlantılı ve birbirini tamamlayıcıdır. Aristoteles’in tüm formları doğrudan ve abese irca yöntemleri vasıtasıyla ...
    • The fourth figure in Aristotle 

      Kelikli, Murat (2018)
      This paper investigates whether Aristotle was aware of the fourth figure, and if he was aware of the fourth figure, why he excluded it from his system. Various commentators have explained why this figure does not ex-ist ...
    • Protasis and Apophansis in Aristotle’s logic 

      Kelikli, Murat (Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 2018)
      This essay examines how Aristotle creates propositions. It evaluates his use of quality and quantity in his theory of syllogism. In De Interpretatione, Aristotle used the term, ‘apophansis’, but he preferred ‘protasis’ ...